Goldbergove varijacije, djelo koje u zapadnoeuropskom repertoarnom kanonu zauzima istaknuto, ako ne i jedinstveno mjesto, jedan je od reprezentativnih primjera Bachova kasnog opusa. Upoznavanjem njegove složene strukture, kao i primijenjenih tehnika variranja otkriva se Bachov jedinstven položaj u glazbenoj povijesti Europe, njegov dijalog s prošlim epohama, ali i način gledanja na sebe sama kao glazbenika i skladatelja koji je donekle uvjetovao buduću skladateljevu recepciju u profesionalnim glazbenim krugovima. O značajkama kasnog opusa J. S.Bacha na predavanju u Salonu Matice Hrvatske govori Pavao Mašić.
Mašić je glazbenik koji je 1980. godine diplomirao orgulje, čembalo i glazbenu teoriju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te potom nastavio poslijediplomske studije orgulja i čembala na visokim školama u Lausanni i Freiburgu. Glavni je orguljaš crkve sv. Marka na zagrebačkom Gornjem gradu te asistent prof. Višnje Mažuran na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Trenutačno je njegova umjetnička aktivnost usmjerena na orguljski opus J. S. Bacha, koji zajedno s orguljašem Antom Knešaurekom izvodi tijekom 17 koncerata u integralnom obliku.
Predavanje će se održati u četvrtak 13. siječnja u 18.30 sati u dvorani Matice hrvatske, Strossmayerov trg 4.