Zadovoljna rezultatima prošlogodišnjeg Valamar Jazz Festivala u Poreču, hotelska grupacija koja ga je organizirala na čelu s umjetničkom ravnateljicom Tamarom Obrovac u četvrtak 7. srpnja otvara drugo festivalsko izdanje. U sljedeća tri dana na lokacijama porečkog otočića Svetog Nikole i Eufrazijeve bazilike nastupat će Tania Maria, Miguel Zenón, Tom Harrell Quintet, Nils Landgren i Richard Galliano, novi ešalon svjetske džez-kreme pod našim nebom.
Dobar glas
– Mogla bih reći da je ovogodišnji program po jačini i broju imena iz vrha svjetskog džeza možda čak i premašio prošlogodišnji, ali to je samo jedan od nužnih preduvjeta kreiranja festivalskog programa koji osim samih vrhunskih imena i kvalitete glazbe mora zadovoljavati i određenu žanrovsku različitost u okviru džez-izričaja – zadovoljno kaže Tamara Obrovac, koja ističe da su na sklapanje ovogodišnjeg programa bitno utjecali lanjski rezultati.
– Rekla bih da se pronio dobar glas o novoj glazbenoj manifestaciji koja ujedinjuje prednosti odličnog ambijenta, kvalitetne turističke usluge i profesionalne organizacije. U brzini u kojoj svi živimo mislim da su trenuci u kojima se opušteno može uživati u ljetnim večerima, tik uz more i poslušati vrhunsku glazbu, uz šum mora i cvrčaka ipak rijetki i dragocjeni... i za domaćeg gosta i svakako za turista koji će sa sobom ponijeti taj cjeloviti doživljaj.
Povod za nastup
Prošle se godine ravnateljica nije htjela gurati sa svojim bandom u program, ali ove godine ima izravan povod za nastup koji će biti održan danas. Ovih je dana objavila svoj novi album “Madirosa”, potpuno drukčiji od prethodna dva na kojima je, osobito u slučaju prošlog, išla poprilično živahnim i funky-putem. “Madirosa” je povratak intimističkom stilu s njezinih ranijih albuma, a novost je uvođenje češkog gudačkog kvarteta Epoque.
– Za razliku od posljednjeg izleta u istarski funky&soul, na novom albumu definitivno je prevladala... ženska, emotivna strana. A gudački orkestar doživljavam kao četiri glasa, to je zvuk blizak ljudskom glasu, koji je moje osnovno područje, stoga me je to već dugo intrigiralo. No, pravi poticaj došao je iz teatra, kad sam dobila zadatak da u sklopu predstave Orkestar Titanic, u režiji Dine Mustafića, na tekst Hriste Bojčeva, skladam temu za gudački kvintet. Tada sam se osokolila, i eto “Madirose” čiji se glazbeni koncept izravno poklapa s glazbenim konceptom na razmeđu džeza i klasike, koji je primjeren novoj festivalskoj pozornici, Eufrazijevoj bazilici u Poreču, koju smo ove godine prvi put uključili u festivalski program. Inače se ne bih odlučila na nezahvalno uključivanje vlastita rada u festival.
Budući da je u susjednom Rovinju Avantgarde Jazz Festival, koji dovodi sam vrh svjetske džez-kreme, postavlja se pitanje o eventualnom sudaranju ta dva festivala.
– Dogodilo se jedno preklapanje termina na koji se nije moglo utjecati zbog jedinog mogućeg termina za nastup Georgea Bensona. No, u svakom slučaju nikome nije u interesu da se takve stvari događaju i mislim da ćemo sljedeće godine uspjeti sve na vrijeme dogovoriti.