Nakon blijede "Dogme", dosadnjikavih "Jay i Silent Bob uzvraćaju udarac" i nikakve "Djevojke iz Jerseyja", Kevin Smith ispao je iz kategorije filmaša čiji se novi filmovi željno očekuju. Štoviše, "Trgovcima" i "U potrazi za Amy" zaključan je u sjetno prisjećanje na nekoć vrckavog filmaša koji više nema što reći. Vijest o snimanju nastavka crnohumornog bisera samo je najzagriženijim vjernicima mogla probuditi nadu u povratak majstora. Em se nije dugo iskazao, em su nastavci po sebi potezi očajnika koji na staroj slavi želi ušićariti nešto pozornosti.
Uistinu, početak daje povoda za tužnu konstataciju ništa od starog žara, samo trud da se približi nekadašnjim uspjesima. Početno usiljeni dijalozi o temi seksa i filma nisu najugodnije iskustvo, no ubrzo stvari sjedaju na svoje mjesto. Kao da je Smith imao tremu povratnika pa nije mogao izbjeći uvodna zamuckivanja, no njih slijedi vatromet opservacija i situacija u duhu redateljevih najboljih dana. Koliko su stvari koje tište Smitha od općeg interesa, ne pokazuje samo model uspjeha nekadašnjeg kolege na osnovi zarade na internetu (za koliko je ono prodan You Tube?), tu su i propitivanja rasizma koji se, kako vidimo, ne iskorjenjuje zabranom korištenja pogrdnih riječi. U slučaju Kevina Smitha to nije riječ koja počinje s N, već jedna od 10-ak drugih što je zahvaljujući Michaelu Richardsu (Kramer iz "Seinfelda") aktualna tema.
Nametnuta razmišljanja, nametnute vrijednosti Smithu, hvala Bogu, nisu svetinja. Zna kako ih lakom rukom ogoliti i pritom nas ludo zabaviti. Koji bi filmaš s toliko ukusa uz performans "međuvrsne" razmjene ljubavi (muškarac-magarac) usporedno mogao otplesti jednostavnu, toplu ljubavnu zavrzlamu koju prolazi Dante nakon odluke selidbe iz New Jerseyja na Floridu s friškom zaručnicom koja mu može pružiti budućnost bolju od prodavanja hamburgera u lokalnom restoranu brze hrane gdje radi zajedno s Randalom nakon što im je nekadašnje radno mjesto, Quickstop, progutao požar.
Samostalno odlučivanje može se odgađati i odgađati, no kad se prijeđe trideseta, krajnji je čas da se nešto poduzme ili ode život u životarenje... Upozorenja: R. Dawson je zgodna, film nije primjeren mališanima (u nedjelju u Cinestaru uglavnom s roditeljima napuštali projekciju), a prijevod je zbrzan, tj. katastrofalan. (Ju. H.)