Svjetska premijera

U kinima "Društvena mreža" o tati Facebooka Marku Zuckerbergu

'socialnet_nnn_kul_021010'
Foto: ''
1/4
01.10.2010.
u 14:55

Za ishodišnu priču redatelj se koristio knjigom "Slučajni milijarderi", a na Facebooku je zabranjena službena reklama filma.

Iako se PR-ovske službe "Sonyja" uoči svjetske premijere "Društvene mreže" trude nametnuti film kao jedan od naslova godine, čak i desetljeća, teško da će on to doista i postati. Film o pokretaču Facebooka Marku Zuckerbergu možda jest određeni sociološki ili fenomenološki događaj, ali ne i filmski, i to jednostavno zato što u njemu filma zapravo i nema. Ostao je na razini radiodrame. Dakle, dosta loše vijesti za ljubitelje Davida Finchera koji su očekivali da će nakon blaziranog "Benjamina Buttona" redatelj poželjeti opravdati svoj "art" habitus, odnosno dokazati da ga nakon "Kluba boraca" i "Zodiaca" nisu neopravdano doživljavali kao redatelja kojem bi se pripisao status (važnog) autora, što u slučaju potpisnika ovog teksta, imam potrebu naglasiti, nikada nije bio slučaj.

Za ishodišnu priču poslužila je knjiga "Slučajni milijarderi" i ako po nečemu ovaj film bude "naj", onda će biti po tome što vjerojatno nikada prije neka filmska ekranizacija nije uspjela toliko ostati – knjiga. Riječ je, u osnovi, o nakupini dijaloga koji se izmjenjuju takvom brzinom da ih je teško sve i pohvatati. Unatoč tomu, na kraju gledatelj baš i ne dozna o Zuckerbergu (najviše je opipljiv njegov suradnik, osnivač Napstera Sean Parker kojega tumači Justin Timberlake), osim već poznatih elemenata iz priča o ispunjavanju američkog sna, japijevštini i toga da, kako mu izgovara bivša djevojka, neće do kraja života ostati bez cure zbog toga jer je "geek" nego jer je – "šupak".

Iz nekog razloga (ziheraštva?) Fincher odbija izabrati neku od strana Zuckerbergova karaktera, razapetog između genijalnosti i totalnoga socijalnog autizma, na način na koji je izabrao Steven Soderbergh u "Doušniku" u kojem eteričnost glavnog junaka prati primjerenom poetikom. "Mreža" ostavlja jednak dojam kao kada chatate dva sata bez prestanka s najbrbljavijim "fejs-frendom" kojeg imate, što osobno – ne "lajkam".

Inače, Mark Zuckerberg nije sudjelovao u snimanju filma ni u konzultacijama o bilo kojem dijelu ovog filma. Također, unatoč očekivanjima da bi Facebook mogao biti jedna od glavnih platformi za reklamiranje filma, distributerima i svim službenim predstavnicima filma zabranjeno je otvaranje profila vezanih uz film. Naravno, to se ne odnosi na fanove i njihove samoinicijativne akcije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije