Ni riječka bijenalska operna praizvedba koju supotpisuju mladi skladatelj Ivan Josip Skender te Ozren Prohić kao libretist prema općepoznatoj "Šumi Striborovoj" Ivane Brlić-Mažuranić nije podbacila. HNK Ivana pl. Zajca u raskošnoj je produkciji, za koju su najzaslužniji maštoviti, čak i spektakularni kostimi tamošnjeg modnog dizajnera Juraja Zigmana, ponovno dokazao svoju izvođačku nadmoć.
Praizvedbom je dirigirala intendantica Nada Matošević, režirao je libretist Prohić, scenograf je Dalibor Laginja, koreografkinja Maja Marjančić, a oblikovatelj svjetla u likovno izuzetno uspjeloj predstavi Deni Šesnić. I glazba I. J. Skendera pridonijela je uravnoteženosti predstave koja je doista opera i za velike i za male, pravi primjer suvremene obiteljske operne bajke u kojoj su skladno zapjevali i riječki operni solisti Mirella Toić, Kristina Kolar, Voljen Grbac, Sergej Kiselev, Robert Kolar, Siniša Štork i Marijana Radić. Veliki je dobitak na opernoj sceni imati likove poput Malika Tintilinića ili Stribora, a više nego efektni ulazak Domaćih na scenu u doista vatrenim Zigmanovim kostimima zasigurno će publici ostati u trajnom sjećanju. Publika je samo kratko komentirala: ovo je najbolje što se riječkom teatru moglo dogoditi.
Poslije sinoćnje premijere mladi je Zigman u rodnom gradu proslavio rođendan uz veliku tortu. U publici je imao najglasnijeg navijača, svoju nonu, a nakon premijere nije skrivao uzbuđenje zbog operno-kostimografskog debija. Najzahtjevniji mu je bio kostim za nesretnu majku koja ni zbog zle snahe guje ne želi odbaciti nezrelog sina. Taj je kostim doista remek-djelo kazališne kostimografije. Iako je sinoć u Rijeci u posjetu islamskom centru uz člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića bio i nekadašnji prvi čovjek bijenala i sadašnji hrvatski predsjednik Ivo Josipović, nije se pojavio na premijeri.