22. LIBURNIA FILM FESTIVAL

Uz 26 filmova u konkurenciji za nagrade, organizatori pripremaju bogat popratni program

Foto: Liburnia Film Festival
1/8
20.08.2024.
u 12:19

Za tjedan dana počinje 22. Liburnia Film Festival koji donosi 37 dokumentarnih filmova, razgovore s autorima, tribinu o militantnom kinu te studiju slučaja filma “El Shatt - nacrt za utopiju”

U tijeku su završne pripreme za 22. izdanje najstarijeg festivala hrvatskog dokumentarnog filma - Liburnia Film Festivala - koji se od 27. do 31. kolovoza održava u Opatiji na nekoliko festivalskih lokacija. Publika će kroz pet festivalskih dana moći pogledati 37 dokumentarnih filmova (26 u konkurenciji za osam festivalskih nagrada i 11 u popratnom programu), sudjelovati u razgovorima s autorima filmova, tribini o militantnom kinu i montažerskom case studyju filma “El Shatt - nacrt za utopiju” ili zaplesati uz nekog od pet DJ-a  u Lounge baru Monokini, te sve završiti u subotu, 31. kolovoza, koncertom srpskog trojca Igralom koji LFF organizira u suradnji s Distune Promotionom.

Uz 26 filmova u konkurenciji koje smo posebno predstavili prije dva tjedna, na Ljetnoj pozornici Opatija svoje mjesto izvan konkurencije će pronaći i festivalske premijere dva filma nastala u produkciji Restarta, točnije Restartove Škole dokumentarnog filma. “Cijeli dan nisam stala” Klare Berdais ( donosi isječke iz svakodnevice kulturne radnice te problematizira uvjete i načina rada nezavisnog kulturnog sektora, ujedno tražeći razlog i svrhu rada u istom, dok se u filmu “Sretna Nova godina” Margarita Vlaović bavi vlastitom depresijom i pokušajem samopomoći. Filmski program LFF-a, u subotu, 31.8., zatvara posebna projekcija dugometražnog filma “Grandpa Guru” Silvija Mirošničenka koji prati frontmena benda Kultur Shock, Srđana Ginu Jevđevića i njegov glazbeni put, od Sarajeva do Seattlea, nakon čega slijedi dodjela nagrada i koncert srpskog trija Igralom koji spaja rock’n’roll s world musicom, istočnjačkim melosom i afričkim elektroničkim bluesom.

Ovogodišnji žiri čine Marina Burić, producentica IDFA Foruma, industrijskog dijela najvećeg svjetskog festivala dokumentarnog filma IDFA (Amsterdam) i suradnica brojnih drugih domaćih i međunarodnih festivala (Doha, Sheffield, Zagreb…), Danijel Pek, umjetnički ravnatelj Pulskog filmskog festivala i producent brojnih dokumentarnih i igranih filmova (“Čovjek koji nije mogao šutjeti”, “Murina”, “Starac i roda”...), Boris Poljak, višestruko nagrađivani snimatelj, direktor fotografije i redatelj, peterostruki dobitnik nagrade za najbolju fotografiju na LFF-u (21. LFF-a za “Dohvatiti sunce: El Shatt” i “El Shatt - Nacrt za utopiju”, 18. LFF-a za "Porvenir", 15. LFF-a za "Oni samo dolaze i odlaze", 13. LFF-a "Rakijaški dnevnik", najbolji film po izboru žirija i najbolja fotografija 11. LFF-a za "Autofocus", najbolji film po izboru žirija 7. LFF-a za "Splitski akvarel"),  Vjeran Šalamon, multimedijalni umjetnik, skladatelj i dizajner zvuka (najbolji dizajn zvuka na LFF-u za film “Nulti krajolik”) te Melita Vrsaljko, nagrađivana angažirana novinarka portala Faktograf i redateljica prošlogodišnjeg pobjedničkog filma “Knin-Zadar”. 

Član Hrvatskog društva filmskih kritičara i FIPRESCI-ja Nino Kovačić dodijelit će ovogodišnju nagradu kritičara “Dragan Rubeša” koju dodjeljujemo u suradnji s riječkim Art kinom.

Foto: Liburnia Film Festival

Na velikom opatijskom platnu će se naći i filmovi s ironičnim pogledom na svakodnevicu, izrazito zanimljivim protagonisti(ca)ma, te kao i uvijek filmovi socijalne tematike - od gubitka posla do gubitka stečenih prava. Festival će otvoriti obiteljski film “Naša djeca” Silvestra Kolbasa, koji će biti tek prvi film toga dana koji propituje obitelj, obiteljske obrasce i odnose.

Drugi festivalski dan u fokus će staviti prolaznost, a među naslovima treba istaknuti dvije hrvatske premijere - “Neptunova nevera” Katarine Stanković o izgradnji i pokušaju zaštite kulturno-industrijske baštine na otoku Visu te “Motel” Filipa Mojzeša koji donosi priču o devastiranom motelu Plitvice, te “Galeb” Davida Lušičića koji prikazuje rekonstrukciju jednog od najkontroverznijih brodova u novijoj riječkoj povijesti, broda koji je odigrao presudnu ulogu u promoviranju Pokreta nesvrstanih.

Treći festivalski dan među ostalim donosi i projekciju hrvatskog kandidata za Europsku filmsku nagradu u kategoriji kratkometražnih filmova “Radije bih bila kamen” Ane Hušman. Svjetsku će premijeru imati esej Marija Papića “Mjesto gdje govor šuti”, a večer će zatvoriti “Što da se radi?” Gorana Devića o propasti Tvornice vagona Gredelj.

Četvrti dan ponudit će plejadu sjajnih protagonistica i protagonista -  od aktivistkinje Tinke koja pomaže migrantima na riječkom kolodvoru (“U tranzitu”, Lucija Brkić), Kosovara Dritona koji živi u crveno-bijelo-plavoj kući (“Hrvatska kuća”, Toni Jelenić), mladog trans muškarca Tea i njegove inspiracije i podrške Valentine (“Grand Prize”, Anja Koprivšek), do najvjernijih gledateljica i najsmješnijih kritičarki turskih sapunica Eme i Maje (“1001 noći”,  Rea Rajčić).

Kako biste gledali filmove na Maloj ljetnoj pozornici za svih pet dana ćete trebati izdvojiti 12 eura, a za samo jedan dan 4. Ulaznice možete nabaviti putem sustava Mojekarte.hr ili na blagajni na ulazu u Malu ljetnu pozornicu. LFF-ovci su pripremili i besplatan i bogat popratni program, kao i do sad u Vili Antonio i novoj festivalskoj lokaciji, Lounge baru Monokini. 

Popratni program u Vili Antonio, već prvog dana, u utorak, 27. kolovoza u 18 sati otvara ovogodišnji pobjednički film Srpskog takmičarskog programa, našeg partnera, beogradskog festivala Beldocs, “Kadence za vrt” Dane Komljena koji donosi priču o Jone, članici queer-feminističkog pokreta Moliese iz Berlina.

Foto: Liburnia Film Festival

U srijedu 28. i četvrtak 29. kolovoza na programu je sad već tradicionalni program Regionale, filmovi autor(ic)a i produkcija iz Istarske, Ličko-senjske i Primorsko-goranske županije. Srijeda donosi dva kratkometražna filma, festivalsku premijeru filma “Nedjeljne kronike” Maje Ležaje i hrvatsku premijeru “Oživjeti djeda”, multimedijalne umjetnice Sandre Sterle, te dugometražni “Šume šume”, LFF-ovoj publici dobro poznate redateljice i umjetnice Renate Poljak. Film se bavi impresivnim svjedočanstvima iz Drugog svjetskog rata četiri partizanke i spaja ih s vizualno impresivnim arhivskim materijalom.

U četvrtak su na redu tri festivalske premijere. Kratkometražni "Ulične svjetiljke" Ane Mušnjak inspirativna je priča o istoimenom prvom hrvatskom časopisu o beskućništvu, dok Barbara Babačić u filmu “Srebrne” postavlja pitanja o ekonomskim teretima koje nose Bolivijke unutar rudarskih zajednica te istražuje kulturne norme koje ih čine nevidljivima u društvu. U dugometražnom filmu “Krešo” Marina Musulin i Zoran Krema tragaju za Krešom Kovačičekom, riječkim umjetnikom kojem se u kolovozu 2017. izgubio svaki trag.

Za petak u 18 sati zakazan je montažerski case study (studija slučaja) Jelene Maksimović koja će s okupljenima podijeliti svoja razmišljanja i iskustva s izazovnim procesom montaže arhivskih materijala, osobnih svjedočanstava i ostalih elemenata filma “El Shatt - Nacrt za utopiju” Ivana Ramljaka. Maksimović je upravo za rad na tom filmu osvojila nagradu za najbolju montažu prošlogodišnjeg LFF-a.

Zadnji dan popratnog programa donosi poseban program posvećen militantnom kinu. Bogati specijalno kurirani program sastoji se od projekcije filma "Via Dolorosa" Oraib Toukan koji donosi uvid u načine na koji se stvaraju i distribuiraju filmske slike, nakon čega slijedi rasprava o ulozi filma i slike u oblikovanju stvarnosti u kojoj sudjeluju pokretačica Kina Katarina, Marta Baradić, snimatelj i redatelj Jakob Krese te dramaturginja i redateljica Karla Crnčević. Program zaključuje izuzetno zanimljivo izvedbeno predavanje francuske audiovizualne umjetnice Margaux Chalançon nazvano "The Freedom Giver". LFF ovaj program donosi u suradnji s festivalom Unseen iz Cavtata. 

Nova festivalska lokacija, Lounge bar Monokini svojevrsni je ovogodišnji festivalski hub. Od srijede do subote s početkom u 16:30 sati možete se družiti s autori(ca)ma filmova u konkurenciji 22. LFF-a na Piću s autori(ca)ma. U opuštenoj i prijateljskoj atmosferi od samih autor(ic)a čut ćemo kako su nastajali njihovi filmovi, koje su dvojbe i izazove imali, s kim su i zašto surađivali te tko im je pružio podršku. Razgovore moderira Nika Petković.

U Monokiniju se održava i večernji glazbeni program koji počinje odmah nakon projekcija na Ljetnoj pozornici i to uz DJ-e Svena, Qasima, Tea Fantaziju te poseban back-to-back set dvojca Serilo, dva LFF-ova rezidenta, DJ-a Sere (Fešta Balkanika) i DJ-ice Mirilo.

Foto: Liburnia Film Festival

Još uvijek se možete prijaviti na edukacije - Filmska početnica za djecu od 7 do 10 godina i Prvi put snimam za filmske amatere putem internetske stranice www.liburniafilmfestival.com. Upisi su otvoreni do 25. kolovoza! Svi edukativni programi, kao i popratni program u Vili Antonio i Monokiniju su besplatni za sve zainteresirane.

22. izdanje festivala i ove godine podržavaju Grad Opatija, Hrvatski audiovizualni centar, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Primorsko-goranska županija, AJB Doc Festival, Turistička zajednica Grada Opatije, Turistička zajednica Kvarnera, AVC grupa, ACER Hrvatska i mnogi drugi prijatelji festivala. Program razvoja organizacije, Udruge LFF, podržava Zaklada Kultura Nova.
Festival organizira Udruga Liburnia film festival, suorganizator je Restart, a partner Festival Opatija.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije