Više kurtoaznim nego oduševljenim pljeskom nagrađena je druga operna premijera na Splitskom ljetu – \"Ukleti Holandez\" Richarda Wagnera izveden u srijedu navečer u dvorištu HNK Split u režiji Branka Brezoveca i pod ravnanjem maestra Tonča Bilića, intendanta splitskoga HNK i ravnatelja festivala.
Romantičnu operu o ukletom kapetanu zombijevskog broda koji može iskupiti samo žena bezrezervne ljubavi izveli su Simfonijski orkestar HRT-a, Zbor i Balet HNK Split te solisti predvođeni američkim pjevačkim parom u glavnim ulogama, bas-baritonom Kevinom Shortom u ulozi Holandeza i sopranisticom Indrom Thomas u ulozi Sente.
Uza zid Hajdukova placa
Njih dvoje doista su zavrijedili poseban pljesak, ali odlično su svoje role, unatoč na trenutke prilično jakoj buri koja im sigurno nije bila vjetar u leđa, otpjevali i Luciano Batinić (Daland), Branko Robinšak (Erik), Terezija Kusanović (Mary) i Domagoj Dorotić (Kormilar). Predstava je rezultat organizacijske, financijske i medijske suradnje HNK Split i Hrvatske radiotelevizije. Zbor i Balet HNK Split i ovog su puta pokazali visoku profesionalnost, gotovo da su već tradicionalno dobri, što se za orkestar, prema riječima nekih glazbenih znalaca u publici, baš i ne bi moglo reći.
Najvažniji podatak o premijeri \"Ukletog Holandeza\" ipak je činjenica da je od posljednje izvedbe tog djela u Splitu prošlo punih pedeset godina te da je za ovaj kulturološki događaj u dvorištu HNK, uz južni zid starog Hajdukova placa, montirana vjerojatno najveća kazališna pozornica u Splitu dugačka 45 metara. Vjerojatno \"inspirirani\" njezinim gabaritima, redatelj Branko Brezovec i scenograf Tihomir Milovac zaigrali su se. Na pozornici je istodobno bilo svačega pa i nepotrebnih \"šetnji\" što je odvlačilo pozornost od Splićanima uglavnom nepoznate i ne baš uhu prijemčive Wagnerove glazbe.
Mnoštvo na sceni
Onima \"zločestijima\" nije promaknulo primijetiti puno škverskih elemenata u romantičnoj tročinki i čudnog šarenila, od \"neandertalca do biste Karla Marksa\". Kako je na predstavi angažirano više od tri stotine osoba, neki su komentirali – više je glumaca, nego gledatelja.
Kostime je napravio Silvio Vujičić, a koreografiju potpisuje Natalija Manojlović.Unatoč zamjerki koje su se čule nakon premijere, najvažnije je da se Splitu dogodio Wagner. Kad će opet, ne zna se.