Jack Freak Pictures

Životna i umjetnička priča kontroverznog para u pitkom filmu

Gilbert George
Pixsell
10.06.2010.
u 17:25

Gilbert i George su vjerojatno dosad najpoznatiji stranci koji su i sami postali aktivisti za bolji Zagreb, za našu pješačku zonu i dali svoj potpis za očuvanje Varšavske.

Da su britanski umjetnici uvijek i na svakom mjestu angažirani sudionici svakodnevnog života, pokazali su i u Zagrebu gdje borave već četiri dana uz otvorenje svoje izlložbe "Jach Freak Pictures" postavljene iduća tri mjeseca u Muzeju suvremene umjetnosti.

Kao pravi džentlmeni koji dobro znaju kako se živi u demokraciji te da se svaki čovjek može aktivirati za zajednički boljitak, dali su u srijedu svoj potpis za spas pješačke zone u Varšavskoj ulici. Oni su vjerojatno dosad najpoznatiji stranci koji su i sami postali aktivisti za bolji Zagreb, za našu pješačku zonu. Do Kina Europa, gdje se projicirao dokumentrani film o njihovoj retrospektivi održanoj prije tri godine u londonskoj Tate Modern, nije im  bilo teško propješačiti onih dvjestotinjak metara udaljenosti od HNK, gdje je ostao parkiran na ulici oslikani jaguar s njihovim imenima.

A sam film "Tim Marlow s Gilbertom i Georgeom" jedan je od onih sjajnih dokumentaraca kakvi se u nas uopće više ne rade. Zamišljen kao vodstvo kroz izložbu koja u kronološkom slijedu pokazuje cjelokupan njihov rad, kustos Tim Marlow, voditelj izložbene djelatnosti londonske White Cube, dokazao se kao dobar voditelj i narator koji uspijeva dobiti odgovore i na najosobnija pitanja poznatih umjetnika. 

– Ne želimo voditi razgovor o umjetnosti i životu, ne razgovaramo o tome ni međusobno, nema potrebe – jedan je od odgovora britanskih umjetnika Gilberta & Georgea sugovorniku Timu Marlowu u dokumentarnom filmu o njihovu životu i djelu.

Pred prepunom dvoranom Kina Europa film je prikazan kao upoznavanje s tim slavnim umjetničkim duom čija se izložba “Jach Freak Pictures” priređena u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Pokazalo se ipak da i te kako žele i mogu razgovarati o umjetnosti koju stvaraju, o svojim uvjerenjima i stavovima, da mogu jasno verbalizirati i one skrivene, najpovjerljivije detalje svoje seksualnosti, odnosa prema religiji, da mogu govoriti o življenju s umjetnošću koje traje više od četiri desetljeća. A tijekom toga zajedništva, osim njihova razvoja i brušenja stavova, artističkoga aktivizma i provokativnosti londonske sredine, razvoja od mlađahnih opijanja i partijanja do sređene povučenosti – čak je i kućna prašina postala sastavnim dijelom njihove umjetnosti.

Kamera je zabilježila kako Tim Marlow kao postavljač pitanja i voditelj kroz izložbene dvorane galerije Tate Modern kroz najveću retrospektivnu izložbu Gilberta i Georgea priređenu tijekom 2007. godine dobiva veoma precizne odgovore “živućih skulptura”. Doznali smo da su uz slike s trešnjinim cvijetom uveli boje, da su mislili da ih ne vole mediji, ali i da su bez ustezanja ispisivali neke proste riječi na slikama. Ako mogu biti prosti grafiti, može i naslov slike. Danas, kad su slavni, iskreno pričaju da su punih deset godina radili u kuhinji, da su se koristili papirima formata 50 x 60 centimetara, pa stoga njihove slike izgledaju kao da su složene od puno istih “prozora”, kao Fosterove zgrade.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije