Da su britanski umjetnici uvijek i na svakom mjestu angažirani sudionici svakodnevnog života, pokazali su i u Zagrebu gdje borave već četiri dana uz otvorenje svoje izlložbe "Jach Freak Pictures" postavljene iduća tri mjeseca u Muzeju suvremene umjetnosti.
Kao pravi džentlmeni koji dobro znaju kako se živi u demokraciji te da se svaki čovjek može aktivirati za zajednički boljitak, dali su u srijedu svoj potpis za spas pješačke zone u Varšavskoj ulici. Oni su vjerojatno dosad najpoznatiji stranci koji su i sami postali aktivisti za bolji Zagreb, za našu pješačku zonu. Do Kina Europa, gdje se projicirao dokumentrani film o njihovoj retrospektivi održanoj prije tri godine u londonskoj Tate Modern, nije im bilo teško propješačiti onih dvjestotinjak metara udaljenosti od HNK, gdje je ostao parkiran na ulici oslikani jaguar s njihovim imenima.
A sam film "Tim Marlow s Gilbertom i Georgeom" jedan je od onih sjajnih dokumentaraca kakvi se u nas uopće više ne rade. Zamišljen kao vodstvo kroz izložbu koja u kronološkom slijedu pokazuje cjelokupan njihov rad, kustos Tim Marlow, voditelj izložbene djelatnosti londonske White Cube, dokazao se kao dobar voditelj i narator koji uspijeva dobiti odgovore i na najosobnija pitanja poznatih umjetnika.
– Ne želimo voditi razgovor o umjetnosti i životu, ne razgovaramo o tome ni međusobno, nema potrebe – jedan je od odgovora britanskih umjetnika Gilberta & Georgea sugovorniku Timu Marlowu u dokumentarnom filmu o njihovu životu i djelu.
Pred prepunom dvoranom Kina Europa film je prikazan kao upoznavanje s tim slavnim umjetničkim duom čija se izložba “Jach Freak Pictures” priređena u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Pokazalo se ipak da i te kako žele i mogu razgovarati o umjetnosti koju stvaraju, o svojim uvjerenjima i stavovima, da mogu jasno verbalizirati i one skrivene, najpovjerljivije detalje svoje seksualnosti, odnosa prema religiji, da mogu govoriti o življenju s umjetnošću koje traje više od četiri desetljeća. A tijekom toga zajedništva, osim njihova razvoja i brušenja stavova, artističkoga aktivizma i provokativnosti londonske sredine, razvoja od mlađahnih opijanja i partijanja do sređene povučenosti – čak je i kućna prašina postala sastavnim dijelom njihove umjetnosti.
Kamera je zabilježila kako Tim Marlow kao postavljač pitanja i voditelj kroz izložbene dvorane galerije Tate Modern kroz najveću retrospektivnu izložbu Gilberta i Georgea priređenu tijekom 2007. godine dobiva veoma precizne odgovore “živućih skulptura”. Doznali smo da su uz slike s trešnjinim cvijetom uveli boje, da su mislili da ih ne vole mediji, ali i da su bez ustezanja ispisivali neke proste riječi na slikama. Ako mogu biti prosti grafiti, može i naslov slike. Danas, kad su slavni, iskreno pričaju da su punih deset godina radili u kuhinji, da su se koristili papirima formata 50 x 60 centimetara, pa stoga njihove slike izgledaju kao da su složene od puno istih “prozora”, kao Fosterove zgrade.