Temeljni princip na kojem funkcioniraju optičke iluzije jest sklonost mozga da u oblicima uočava ono što je njemu važno, a ignorira nebitno. To može biti prilično dobra zabava koja se igra našim vidom, a može poslužiti i kao psihotest. Mehanizam asocijacija koji se koristi kod analiza krajnje apstraktnih Rorschachovih mrlja, funkcionira i kod običnih iluzija.
Automobil – Ako je automobil prvo što uočite na slici, znači da cijenite svoju slobodu. Uživate u pustolovinama, otkrivanju novih mjesta i upoznavanju novih ljudi. Radite ono što vam se u tom trenutku čini prirodnim.
Muškarac koji drži dalekozor – Ovo prvo uočavaju analitičke osobe. Često sagledavate širu sliku pa, iako vam znaju promaknuti detalji, bolje od ostalih shvaćate cjelinu. Lako “upijate” nove informacije, najčešće vizualno.
Slovo A – Njega je najteže uočiti pa ga prvo vide osobe koje nepogrešivo primjećuju i najsitnije detalje. Ovakvo ''oko sokolovo'' u pravilu imaju ljudi koji su nešto emotivniji od okoline. Doduše, to se možda čini samo zato što ih pogodi nešto što drugi ne percipiraju.
Pogledajte preslatkog psića Finleya koji podsjeća na rock zvijezdu:
a zasto ne bi bila zena.?zasto bi bio samo muskarac?ili da se navede kao osoba