Istraživači su ispitali ljude iz Kine, Njemačke, Meksika i SAD-a o njihovim prehrambenim navikama, kao i o glavnim osobinama njihove osobnosti, prenosi Daily Mail. Analiza je otkrila da su, u sve četiri zemlje, osobe sklone slatkom općenito bile ugodnije. Tim s Gettysburg Collegea objašnjava da bi ovi rezultati mogli objasniti zašto ugodne ljude često opisujemo kao “slatke“. “Povezanost između ugodnosti i sklonosti prema slatkom okusu poklapa se s izrazima koji se u nekim kulturama koriste za opisivanje ljubaznih i dragih osoba, kao i osoba koje volimo (npr. ‘sladak’, ‘slatkica’ ili ‘med’),“ napisali su istraživači. Prethodna istraživanja već su pronašla povezanost između sklonosti slatkim namirnicama i ugodnosti.
Međutim, do sada nije bilo jasno odnosi li se ta povezanost na različite kulture. U svojoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of Research in Personality, tim, kojeg vodi Brian P. Meier, napisao je: “Iako su istraživanja pronašla povezanost između sklonosti slatkim okusima i ugodnosti, dosadašnji radovi fokusirali su se na uzorke u SAD-u. Ta povezanost može, ali i ne mora, postojati u različitim kulturama.“ Tim je uključio ukupno 1.629 sudionika – 373 iz Kine, 471 iz Njemačke, 400 iz Meksika i 399 iz SAD-a. Prvo su sudionici ispunili anketu za procjenu razine “Velikih pet“ osobina: otvorenost, savjesnost, ugodnost, ekstraverzija i neuroticizam.
Zatim su ispunili “skalu preferencije slatkog okusa“. “Ova skala ima deset stavki (bomboni, karamela, čokoladna torta, med, sladoled, javorov sirup, kruške, grožđice, jagode i šećer) koje ispitanici ocjenjuju prema svojim preferencijama na ljestvici od 1 (jako ne voli) do 6 (jako voli),“ objasnili su istraživači. Sudionici su također trebali ocijeniti svoje sklonosti prema slatkim, kiselim, slanim, gorkim i ljutim namirnicama.
Rezultati su pokazali da je, kod svih sudionika iz četiri zemlje, ugodnost bila “značajno i pozitivno“ povezana s preferencijom slatkog okusa. “Rezultati ovog projekta sugeriraju da se povezanost između ugodnosti i preferencije slatkog okusa proteže kroz kulture koje se znatno razlikuju u društvenim vrijednostima, normama, običajima, jezicima i lokacijama,“ kazali su istraživači. Tim naglašava da su metafore za slatkoću univerzalne. “Konzumacija slatkiša je univerzalno ugodno iskustvo, više nego kod drugih vrsta okusa,“ dodali su. “Osim toga, biti ljubazan i brižan čini se evolucijski korisnim i za pojedince i za društva u odnosu na osobine poput savjesnosti ili otvorenosti.“
Znate li od čega je napravljena popularna čokoladica KitKat? Ovo sigurno niste znali