Ideja je bila stvoriti novo mjesto razmjene usluga turističkog smještaja, čime bi se dodatno obogatilo iskustvo korisnika. Na početku je Turizam funkcionirao kao klasičan oglasni model, gdje su gosti kontaktirali iznajmljivače za detalje. No, Njuškalo je želio ponuditi jednostavniji, transparentniji i sigurniji način rezervacije smještaja. A sve o inovacijama i planovima za budućnost otkrio nam je Marko Burčul, direktor Njuškalo Turizma.
Njuškalo je već neko vrijeme prvi izbor mnogih Hrvata za najvažniji dio godine, godišnji odmor. Kako to da je Njuškalo uopće pokrenuo kategoriju Turizam? Možete li nam ispričati priču od ideje do danas i što vas je inspiriralo da krenete u ovaj projekt?
-Brojni proizvodi koji su se prodali preko Njuškala i pronašli novog vlasnika, u zadnjih 14 godina našeg poslovanja, pričaju neku svoju priču. Služili su nekom te prodajom nastavljaju služiti drugima, nastavljaju biti korisni te pišu neke nove priče. Iza svakog predmeta koji se prodao stojimo mi, ljudi. Samim tim, svaka transakcija postaje mjesto susreta iz kojeg se ponekad razvilo prijateljstvo, poznanstvo ili se dogodila ugodna ljudska razmjena. Razmjena i ljudski susreti, pisanje novih priča i uloga Njuškala u tome je osnovno načelo našeg poslovanja i inspiracija za dalje.
Upravo je Njuškalo Turizam bio logičan slijed proširivanja poslovanja. Tako smo ušli u jedan od najsnažnijih industrijskih sektora u Hrvatskoj. Cilj je bio stvoriti novo mjesto razmjene, za usluge turističkog smještaja, dakle, novo mjesto susreta. Naša je misija pružiti najbolje iskustvo korisnicima, kupcima i prodavačima. Kroz godine smo prikupili veliku količinu znanja, iskustava i dubinskog razumijevanja želja i potreba svih sudionika na tržištu. Cijeli know how koji posjedujemo bio je poticaj da uđemo u novu kategoriju ponude i potražnje te tako pridonesemo rastu poslovanja. Osim toga, bilo nam je važno korisnicima ponuditi kvalitetnu, domaću uslugu za rezervaciju smještaja.
Znamo da su bila mnoga poboljšanja i inovacije koje ste implementirali tijekom godina? Koji su bili glavni koraci u razvoju kategorije Turizma od samog početka?
-Na samom početku bio je to klasičan oglasni model za turistički smještaj. Gost bi pronašao željeni smještaj na Njuškalu, a mi smo mu omogućavali da kontaktira iznajmljivača i preko njega sazna sve detalje poput dostupnosti željenih termina i cijena.
Iako je dobro funkcioniralo, to nije niti gostima ni iznajmljivačima pružalo ono što je bila naša vizija. Željeli smo ponuditi najjednostavniji, najtransparentniji i najsigurniji način rezervacije smještaja. Za ovo je bilo potrebno implementirati model izravnih rezervacija na kojem temeljimo svoje poslovanje i danas. Sada gosti na Njuškalu mogu u stvarnom vremenu pregledavati sve ponuđene smještajne jedinice, provjeravati cijene i dostupnost. Smještaj kod nas rezerviraju izravno, online, bez potrebe za kontaktom s iznajmljivačem.
Evolucija s oglasnog modela na model izravnih rezervacija najvažniji je korak koji smo napravili od stvaranja kategorije turističkog smještaja. Drugi, rekao bih jednako važan korak, bio je osigurati našim gostima dobru ponudu turističkog smještaja. Ovo smo postigli i iznimno smo ponosni što se u ovom trenutku možemo pohvaliti s više od 30.000 aktivnih smještajnih jedinica u kategoriji Njuškalo Turizam.
Možemo li onda očekivati i neke nove značajke ili usluge u skoroj budućnosti?
-Naravno, radimo punom parom dalje! Sljedeće na redu je omogućiti gostima da sigurno i jednostavno obave cijelo plaćanje smještaja preko Njuškala. I dalje ćemo povećavati broj smještajnih jedinica kako bismo korisnicima omogućili više opcija za godišnji odmor. Dodatno ćemo razvijati i unaprijediti samu pretragu smještaja za goste i proces postavljanja oglasa za iznajmljivače. U planu nam je i širenje na nova tržišta izvan Hrvatske i Slovenije. Naši planovi su veliki, stoga u sljedećih nekoliko godina možete očekivati brojne nove funkcionalnosti i daljnji rast Njuškalo Turizma.
Što Njuškalo izdvaja na tržištu online bookinga smještaja? Kako osiguravate da korisnici na kraju dana budu zadovoljni prilikom korištenja vaše platforme?
-Prvenstveno nas izdvaja osobni pristup. Posvećeni smo svakoj pojedinoj rezervaciji i na raspolaganju smo svim našim gostima, ali i iznajmljivačima. Uvijek smo dostupni za sva pitanja, a svaku eventualnu nedoumicu rješavamo na zadovoljstvo svih uključenih.
Našim gostima nudimo model izravnih rezervacija, gdje u realnom vremenu mogu rezervirati svoj smještaj. Kod nas imaju raznolik izbor vrhunskih smještajnih jedinica te si svatko može osigurati godišnji odmor iz snova. Isto tako, ono što nas izdvaja su i sve ostale kategorije na Njuškalu gdje naši korisnici mogu pronaći sve „od igle do lokomotive“. Tako se mogu pripremiti i opremiti za svoj godišnji na jednom mjestu. Raznolikost kategorija i povezanih proizvoda i usluga na Njuškalu je ono što nas čini jedinstvenima na tržištu.
Osim bookiranja smještaja, tu je mogućnost i za drugu stranu, iznajmljivače, da ponude svoje usluge i smještajne jedinice. Koje su glavne prednosti Njuškala za iznajmljivače i na koji način im vaša platforma olakšava cijeli proces?
-Glavna prednost za iznajmljivače na Njuškalu su prvenstveno iznimno povoljni uvjeti iznajmljivanja. Kod nas je provizija 9.5 % s već uključenim PDV-om, te im nudimo veliku bazu Njuškalovih aktivnih korisnika kojih je trenutno 1,4 milijuna. Posvećenost našeg tima podrške za sve upite koje imaju još je jedan od načina na koji iznajmljivačima olakšavamo cijeli proces. Prednosti je i da kad postanete naš partner u kategoriji Turističkog smještaja možete vrlo brzo i lako doći do svih informacija vezanih za ostale Njuškalo kategorije.
Možete li podijeliti neku priču koja po vama najbolje ilustrira uspjeh kategorije?
-Tijekom proteklih 6 mjeseci smo krenuli sa strateškim partnerstvom s dvije ključne turističke agencije na Hrvatskom tržištu, Adriagate.hr i Adriatic.hr. Odluka da s nama ostvare suradnju i povjerenje velikih poslovnih partnera, čije se smještajne jedinice mogu pronaći na Njuškalo Turizmu najbolje svjedoče o uspjehu.
Kako vidite Njuškalo Turizam za pet godina? Koji su vaši ciljevi u kontekstu unapređenja turizma u Hrvatskoj?
-Naš cilj je da postanemo i savjetnici iznajmljivačima za sve teme vezane uz Turistički smještaj. Želimo im pružati podršku pri postavljanju cijena, biti mjesto na kojem prate trendove u turizmu te im olakšati i pojasniti procese kojima se iznajmljivači danas moraju baviti. Naš krajnji cilj nije imati samo platformu za Turistički smještaj, iako od toga sve počinje, ali ono gdje ćemo se dalje razvijati je prema savjetodavnoj ulozi za naše partnere i goste.
Za pet godina vidimo se kao glavno mjesto za rezerviranje smještaja u Hrvatskoj, Sloveniji ali i nekim drugim tržištima na koja planiramo širiti poslovanje. Vidimo se kao ključni savjetnici i alat za naše partnere kako bi izgradili svoje poslovanje.
I za kraj, koji su vaši savjeti za sve koji planiraju svoj godišnji odmor, a još nisu rezervirali smještaj?
-Da ga rezerviraju čim prije i naravno, da to naprave preko Njuškalo Turizma!