Šokatni rezultati istraživanja prema kojima do 50 posto djevojčica predškolske dobi nije zadovoljno izgledom, a čak trećina, od kojih neke nemaju više od tri godine, ih želi smršaviti ili barem promijeniti boju kose uzburkali su britansku javnost.
Smatralo se kako bi iza toga mogli biti pretjerano idealizirani prikazi ljepotica u dječjim filmovima i crtićima, no dodatna su istraživanja pokazala da anksioznost s time nema nikakve veze. Ideja istraživanja je bila vidjeti utječu li na iskrivljenu sliku djevojčica između tri i šest godina prikazi ženskih likova u animiranim filmovima.
No, čak ih je trećina odgovorila kako su gotovo uvijek zabrinute zbog svog izgleda, dok ih je 18 izjavilo kako se ponekad o tome brinu, a 31 posto djece je odgovorilo kako bi voljeli promijeniti barem jednu stvar na svom fizičkom izgledu.
- Moramo pomoći djeci da izgrade pozitivan imidž o sebi te da cijene različitost tjelesnih atributa, izjavio je profesor Stacey Tantleff-Dunn koji je proveo navedenu studiju čiji su rezultati potvrdili da djevojčice počinju brinuti o svom izgledu puno prije nego se to mislilo.
Prema saznanjima i zapažanjima teta u vrtiću ovaj trend trenutno u Hrvatskoj još nije zavladao, posebno ne u tako mladim dobnim skupina, iako je i kod nas zabilježen slučaj četverogodišnje curice koja se liječila od anoreksije.
- Djeca od tri do četiri godine još nisu opterećena takvim stvarima. Curice si eventualno same određuju što će obući, ali ne razmišljaju o tome što bi na sebi mijenjali. Eventualno predškolarke od pet, šest godina, posebno one koje imaju stariju braću i seste znaju na primjer ne grabiti si duplu porciju uz komentare da ako puno jedeš onda si debeo – prepričala nam je Sanja odgajateljica u jednom zagrebačkom vrtiću objasnivši kako smatra da to čak nema veze s utjecajem roditelja već da mališani jednostavno upijaju sve oko sebe, pa isto kao što znaju tko je zagrebački gradonačelnik tako znaju da ćeš ako puno jedeš ili jedeš puno slatkiša biti debeo, jer su to negdje čuli.
Malo konkretnije spoznaje javljaju se među domaćim osnovnoškolcima koji ne samo percipiraju što je društveno promovirano kao lijepo već razlikuju i ‘markiranu’ odjeću i obuću, mobitele i koliko koji od njih vrijedi i slično. Na sreću i tu ‘zaostajemo’ za britanskim trendovima gdje je u toj dobi već zabilježen porast alkoholiziranja posebno kod mladih djevojaka.
http://www.youtube.com/watch?v=MKl56BIFYbQ