Pitanje: Naša čitateljica poželjela je kupiti moderne tenisice u jednoj popularnoj trgovini u središtu Zagreba. No, kad joj je prodavač donio da ih proba, upozorio ju je da jedna metalna alkica za vezice nedostaje te joj ponudio popust od 10 posto. Budući da tenisice stoje oko 600 kuna, čitateljica smatra kako je taj popust beznačajan te pita koliki bi trebao biti jer je riječ o oštećenoj robi i jesu li je trebali posebno deklarirati kao takvu te staviti na akciju.
Odgovor: Na žalost, za razliku od inozemstva, u kojem se u ovakvim slučajevima cijene oštećene robe spuštaju i do 70 posto, u nas to još nije običaj, objašnjava Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. Ako je proizvod doista oštećen, trebao je biti posebno izložen, no ako je oštećenje uočeno tek u trenutku isprobavanja, može mu se oprostiti. Deset posto popusta njegova je ponuda, a čitateljica je trebala tražiti više i jasno izreći svoju ponudu. Na žalost, u ovakvim slučajevima nema pravila, već je sve u umješnosti pregovaranja i cjenkanju o iznosu koji su voljni platiti. Kad bi se češće pregovaralo, i trgovci bi s vremenom popustili i postali fleksibilniji. Dakle, vjerovali ili ne, u takvim situacijama, cjenkajte se!