Kava

Fondovi ugrožavaju tržište kave, slijede nova poskupljenja

'Coffee powder is seen at Kim Guan Coffee Bean Factory in Malaysia\'s northern town of Georgetown November 5, 2010.  Kim Guan Coffee Bean Factory imports coffee beans from Indonesia and produces 24 kg
'STRINGER/MALAYSIA'
11.11.2010.
u 07:00

U nas je kava u HoReCa kanalu i trgovinama u posljednja četiri mjeseca poskupjela 10-ak posto. U iduća tri mjeseca, očekuje se, još će toliko, najavljuje se.

Cijene sirove kave i dalje ruše rekorde. Na newyorškoj burzi cijena arabice već je ,17 dolara za libru (453,5 grama). U lipnju je, primjerice, bila 1,357, a u listopadu 2,05 dolara. Robusta, kojom se trguje na burzi u Londonu, uglavnom slijedi kretanja arabice, pa joj je trenutačna cijena 2058 dolara za tonu, a u lipnju ove godine 1350 dolara.

Spekulira se kako je glavni razlog još jedan podbačaj uroda u 2010. No, Luigi Simonetta, izvršni direktor Bonfantija za CEE, koji je na hrvatskom tržištu dio korporacije Julius Meinl IndustrieHolding, to opovrgava. Tvrdi kako najveći svjetski proizvođači poput Brazila i Vijetnama nisu imali problema, već na tržište sirove kave sve više utječu fondovi koji ulaze na tržište hrane. Sirova im je kava idealna jer se može dulje skladištiti uz očuvanje izvrsne kvalitete, pa fondovi kupuju cijela skladišta čekajući da cijena naraste.

Teško je stoga predvidjeti što će se događati idućih mjeseci. No Simonetta, čija tvrtka posluje s brendovima Julius Meinl, Bonfanti i Cremcaffe, očekuje da će kavi cijena ostati viša od 2 dva dolara za libru. To znači da će vodeći svjetski proizvođači, koji su zbog velikih poskupljenja sirovine još ljetos korigirali cijene kave, u idućih nekoliko tjedana, žele li zadržati kvalitetu svoje mješavine, ponovno poskupljivati. Isto vrijedi i za Hrvatsku, gdje su u posljednja četiri mjeseca cijene pržene kave u veleprodaji u HoReCa kanalu i maloprodaji korigirane između 5 i 10%, tako da se u iduća tri mjeseca očekuju nova poskupljenja od 5 do 10%.

– Vezano za HoReCa kanal, kafići još nisu digli cijene prema krajnjim kupcima. No, kako je u RH prosječna cijena šalice kave u kafiću doista niža u odnosu na ostale europske zemlje, poskupljenje je neizbježno – tvrdi Simonetta. Smatra da kvalitetna šalica kave, kojom Bonfanti, poslije Francka, drži 20% HoReCa tržišta, mora imati adekvatnu cijenu.

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije