Gledanje Oprah Showa čini nas dobročiniteljima?

Mackenzie kod Oprah
Harpo Productions
11.02.2010.
u 12:06

Gledanje drugih ljudi koji čine dobra djela utječe na ljude tako da i sami požele učiniti dobro djelo. No, nije dokazano da će to uistinu i učiniti.

Osjećaj koji većinu ljudi obuzme kad gledaju druge koji čine dobra djela i pomažu ljudima u nevolju mogao bi te iste ljude potaknuti da i sami čine dobra djela. Ovo tvrdi nova studija koja se temelji na rezultatima dva zasebna istraživanja. Prema jednom od zaključaka, ljudi koji gledaju Oprah Winfrey Show skloniji su pomoći drugima, odnosno prije će učiniti dobro djelo.

Prijašnja su istraživanja već pokazala da gledanje drugih kako rade dobra djela potiče i inspirira ljude na dobročinstvo. No, nije dokazano u kojem će postotku ljudi uistinu i učiniti nešto dobro nakon što su vidjeli druge na djelu. U ovom je istraživanju tako na Sveučilištu Cambridge 30 osoba gledalo epizodu Oprah Showa u kojoj glazbenici zahvaljuju svojim mentorima. Drugih 30 dobrovoljaca gledalo je dokumentarac koji nije trebao pobuditi nikakve osjećaje.

Svi dobrovoljci bili su uvjereni da će se testirati njihovo pamćenje pa su pokušavali zapamtiti što više detalja snimke. Za sudjelovanje su dobili novac, a nakon istraživanja ponuđeno im je sudjelovanje u drugom istraživanju, bez novčane naknade.

Među onima koji su gledali epizodu Oprah oko 69 posto ljudi je pristalo sudjelovati u istraživanju, dok je među onima koji su gledali dokumentarni film pristalo 40 posto ljudi. No, reći da ćete nešto učiniti i to uistinu i učiniti nije isto.

U drugom, paralelnom istraživanju tri skupine ljudi gledale su tri različite snimke: izvadak iz Oprah Showa, dokumentarni film o prirodi te isječak iz britanske komedije. Voditeljica istraživanja pretvarala se da ne može otvoriti datoteku na računalu važnu za sudjelovanje u istraživanju pa je svaka sudionica mogla otići.

Prije nego je izašla iz prostorije, svaku je sudionicu voditeljica pitala hoće li sudjelovati u drugoj dobrovoljnoj studiji, koja je, voditeljica bi uvijek naglasila, dosadna. No, također je naglašeno je da bi njihova pomoć jako dobro došla.

Oni koji su gledali Oprah Show proveli su dvostruko više vremena ispunjavajući upitnik za drugo istraživanje u usporedbi s onima koji su gledali dokumentarni film ili komediju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije