PROMO

Hrvati u 2023. putovali više nego u predpandemijskoj 2019., a svaki peti ispitanik planira ove zime na skijanje

MasterIndex
Foto: Promo
1/5
27.11.2023.
u 16:12

Istraživanje MasterIndex je pokazalo da se troši više na inozemnim putovanjima, u prosjeku 757 eura, a čak 92% ljudi na putovanje ne ide bez svojih platnih kartica

Hrvati u 2023. putuju više nego godinu ranije, a trend će se nastaviti i dalje, pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u listopadu ove godine na uzorku od 1.018 ispitanika. Putovanja na odmor ostaju dominantna s udjelom od 60%, dok su poslovna putovanja zastupljena s 40%, a u prosjeku su ispitanici na odmor u godini dana putovali 4,6 puta, dok su na poslovni put išli 3,1 put.

Učestalost putovanja

Prema istraživanju, putovanja su doživjela značajan porast u 2023. godini u Hrvatskoj, čime je nadmašena čak i razina iz predpandemijske 2019. godine.

Primjetan je porast broja putovanja na odmor unutar Hrvatske, s prosječnim brojem od 3,0 putovanja u 2023. naspram 2,5 u prethodnoj godini. Sličan uzlet primjećuje se i u putovanjima unutar Eurozone, gdje je prosječan broj putovanja porastao sa 0,7 u 2022. na 1,1 u 2023.

Kada su u pitanju poslovna putovanja, zabilježen je snažan porast putovanja unutar Hrvatske, a primjetan je i blagi porast u poslovnim putovanjima u Eurozonu.

Foto: Promo

Planovi za zimska putovanja 2023.

Značajan skok u odnosu na prošlu godinu uočava se i u udjelu onih koji planiraju zimska putovanja u inozemstvo, bez obzira radi li se o jednodnevnim ili višednevnim putovanjima. Čak 46% planira ove zime putovati u inozemstvo, što označava porast od 9 postotnih poena u odnosu na prethodnu godinu. Turistička putovanja u inozemstvo češće planiraju mladi u dobi od 18 do 29 godina (53%), nešto je više žena u usporedbi s muškarcima kao i pojedinaca s primanjima višim od 1.200 eura. Također, planiranje ovakvih putovanja češće je među ispitanicima koji dolaze iz regija poput Istre, Primorja i Gorskog kotara (59%) i Dalmacije (53%).

Adventska putovanja u europske gradove najčešći su odabir naših građana. Gotovo svaki ispitanik. Gotovo svaki četvrti ispitanik planira odlazak na skijanje, dok svaki peti planira putovanje za doček Nove godine u neki od europskih gradova.

Planirana adventska putovanja u europske gradove obično su kraća, trajanja do tri dana, dok većina skijaških putovanja traje do tjedan dana. Osim toga, više od polovice ispitanika koji planiraju putovati, planiraju odlazak van Europe i to na duže od osam dana.

Foto: Promo

Što se tiče putovanja unutar Hrvatske, 56% ispitanika planira turistička putovanja unutar zemlje, slično kao i prošle godine. Ova putovanja češće planiraju osobe s višim stupnjem obrazovanja (62%), visokim osobnim prihodima (iznad 1.600 eura - 65%), te stanovnici iz regije Istre, Primorja i Gorskog kotara.

Plaćanja karticama u inozemstvu

Istraživanje je pokazalo da je prosječni iznos potrošen na putovanja u inozemstvo u svrhu odmora porastao u usporedbi s prethodnom godinom. Primjetan je rast od 93 eura, odnosno sa 664 eura u 2022. na 757 eura u 2023.

Prosječni troškovi putovanja variraju prema dobi ispitanika. Mladi od 18 do 29 godina uglavnom troše do 300 eura, dok osobe od 30 do 39 godina češće imaju troškove između 501 i 1000 eura. Stariji od 55 troše između 1001 i 2000 eura, dok oni od 40 do 55 godina troše između 501 i 2000 eura.

Muškarci u prosjeku češće troše više od žena, a svaki četvrti ispitanik navodi trošak od 501 do 1000 eura za putovanje u inozemstvo u svrhu odmora.

Foto: Promo

Gotovo polovica ispitanika planira platiti putovanja u inozemstvo debitnom karticom, dok se gotovina kao način plaćanja spominje kod 31% ispitanika. Značajan udio (22%) planira koristiti internet bankarstvo (e- ili m-banking).

„Čak 92% ispitanika nosi svoje platne kartice prilikom putovanja u inozemstvo, pri čemu se kartično plaćanje koristi za 61% svih transakcija u inozemstvu“, ističe Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Naša posvećenost osiguravanju transakcija i digitalnog okruženja pruža korisnicima osjećaj sigurnosti, jačajući povjerenje u digitalne interakcije i otvarajući put za daljnji razvoj.“

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije