Nezamjenjivi začin

I u poplavi kopija – Vegeta je bez premca

vegeta
14.03.2011.
u 14:00

U 43 posto hrvatskih kućanstava ovaj renomirani brend najčešći je dodatak jelima, kaže anketa

I u uznapredovaloj krizi te uza sve veći proboj jeftinijih trgovačkih marki, Hrvati su još poprilično vjerni domaćim brendovima.

Tako je u većini hrvatskih kuhinja Vegeta nezamjenjiv dodatak jelima, usprkos sve većoj težnji prema uporabi prirodnih začina te mnogo nižim cijenama njenih nadomjestaka koji je ambalažom, izgledom, okusom i sastavom zapravo imitiraju. Anketi portala Supermarketi.info odazvalo se 688 posjetitelja potkraj 2010. godine i njih 43 posto izjasnilo se za Vegetu kao najčešći dodatak jelima koji dodaju. Njih 19 posto upotrebljava isključivo prirodne začine, a samo devet posto izjavilo je da uzima jeftinije dodatke jelima. Preostalih 29 posto povremeno upotrebljava Vegetu, no nastoji koristiti i ostale začine.

Za anketu o Vegeti na portalu su se, objašnjavaju, odlučili pošto je prošlo više od godinu dana otkako je baš taj prepoznatljiv kuhinjski začin između 11 ostalih poznatih i cijenjenih hrvatskih proizvoda 30 posto posjetitelja portala proglasilo proizvodom kojem su najvjerniji. U konkurenciji hrvatskih brendova bili su još Cedevita, Čokolino, Bajadera, pašteta Gavrilović, mineralna voda Jamnica, Zvijezdina majoneza, jubilarna Franckova kava, Ožujsko pivo, Zvijezdino suncokretovo ulje i sirup Dona.

Interes istraživača s portala pobudilo je i to što je, primjerice, zamjenski proizvod Kauflanda i zamjenski proizvod Plodina proizvela ista tvrtka – Eko Fami d.o.o. iz Rakitovice, no razlika u cijeni za istu količinu od 250 g iznosi čak 3 kune pa se pitaju: gdje se stvorila ta razlika od 3 kune? Jer, bilo da je riječ o skupljem dobavljaču ambalaže, nepovoljnijim uvjetima nabave (manjim rabatima) ili jednostavno većoj trgovačkoj marži, nema opravdana razloga da jedan proizvod bude 75% skuplji od drugog.



Ostali dodaci jelima s povrćem, tzv. “surogati”

Budget - 4,89 kn

Ovaj zamjenski proizvod prodaje se po cijeni od 4,89 kuna za pakiranje od 250 grama i 8,59 kuna za pola kilograma u Intersparu. Zemlja podrijetla ovog proizvoda za dodatke jelima je Srbija.

Clever - 4,99 kn

Ovaj se dodatak jelima s povrćem u Billi prodaje u pakiranjima od 250 grama i 500 grama, a cijena mu je 4,99 odnosno 8,99 kuna. Proizvodi se također u Srbiji. Sadrži 54% kuhinjske soli i 15% sušenog povrća.

Mammita - 3, 99 kn

Po cijeni od 3,99 kuna za 250 grama i 6,99 kuna za pola kilograma ovaj se začin proizveden u Hrvatskoj prodaje u Kauflandu. Sadrži do 60 posto kuhinjske soli i minimalno osam posto sušenog povrća.

Fino - 6,99 kn

Na trgovačkim policama Plodina nudi se pakiranje ovog dodatka jelima od 250 grama po cijeni od 6,99 kuna. Zemlja podrijetla je Hrvatska. Deklariran je s do 60 posto kuhinjske soli, minimalno 8% sušenog povrća.

Grand - 3,99 kn

Pakiranje od 250 grama koje se može naći u Mercatoru i Getrou stoji 3,99 kune, a proizveden je u BiH. 500-gramsko pakiranje je po 8,59 kuna. Do 60% kuhinjske soli, 9% sušenog povrća, piše na deklaraciji.


Vegeta natur - 13,99 kn

Pakiranje od 150 grama prodaje se u domaćim trgovačkim lancima po cijeni od 13,99 kuna. Sadrži čak do 30 posto sušenog povrća, a pojačivača okusa, aroma i bojila nema.

Gurman (250 g) - 3,99 kn

Manje pakiranje začina podrijetlom iz Srbije, ono od 250 grama, u Mercatoru i Getrou prodaje se po 3,99 kune. Sadrži do 60% kuhinjske soli i 14% sušenog povrća, do 14% pojačivača okusa E-621.

Gurman (500 g) - 7,99 kn

Veće pakiranje, ono od po 500 grama, u istim trgovačkim lancima kao istoimeno manje pakiranje prodaje se po cijeni od 7,99 kuna. Deklaracija - kao i na manjem pakiranju, a zemlja podrijetla ovog nadomjestka je Srbija.

Mikado - 7,99 kn

Lidl svojim kupcima nudi mješavinu povrtnog začina u pakiranju od po 500 grama za 7,99 kuna. Zemlja podrijetla tog proizvoda je Hrvatska. Ima do 60 % kuhinjske soli i najmanje 8 % sušenog povrća.

Boni - 5,99 kn

U Mercatoru se po 5,99 kuna prodaje 250-gramsko pakiranje dodatka jelima čije je pakiranje podrijetlom iz BiH. Sadrži do 60 % kuhinjske soli, do 19,5 % sušenog povrća te do 14 % pojačivača okusa, aroma i bojila.

Ključne riječi

Komentara 10

DU
Deleted user
14:33 14.03.2011.

Vegeta je već sama po sebi kopija odnosno nastala je tako da se tadašnja vrhuška Podravke vratila sa sajma u tuđini, upikiravši jedan japanski začin i onda su stali eksperimentirati da se u njihovim pogonima napravi kopija te japanske smjese. A što bi puno značilo za tadašnju siromašku kuhinju i \"popunilo okus\". I tako je kopija oriđiđi japanskog začina postala prepoznatljiv brand u exSFRJ i djelomično imala uspjeha u nekim drugim državama poput Slovačke. Tamo gdje je standard visok, Vegeta ne prolazi! Tko meni ne vjeruje nek pogleda tipografski natpis Vegeta i sjeti se da je čak i ime onako japanski izabrano, suglasnik-samoglasnik-suglasnik-samoglasnik... Industrijska špijunaža! Odnosno danas nariču iz smjera Podravka Koprivnica kad im netko pokuša iskopirati Vegetu, a kriju kao zmija noge kako je ona nastala i da je receptura imitacija japanskog začina od povrća i soli...

OB
-obrisani-
14:40 14.03.2011.

Mala preporuka svi koji redovito kupuju na tezgama trgovacih lanaca,koriste vegetu,hrenovke,meso iz uvoza,piju gazirna pica,cole, rige i sl. sr.anja,vode djecu svakodnevo u fast food prcvarnice ili smi zderete to smece izvadite nalaze iz krvne slike ALT,AST,GGT sebi i svojoj djecici bit cete neugodno iznenadjeni sa raspadnutom jetrom u sebi

LI
liliZG
14:11 14.03.2011.

........niš to ne koristim, od vegete mi jezik eksplodira od koncentrata konzervansa koji se tu nalazi, jedino što ja smijem je knorrova povrtna kocka, jedino od nje ne dobivam reakciju.............

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?