Inovacije u putovanjima

Je li masovni turizam na zalasku? Jedan trend mogao bi potpuno transformirati odmor kakav nam je trenutno poznat

turizam
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
1/3
29.05.2024.
u 14:59

Neke destinacije već su prepoznale važnost ovih promjena i uspješno integrirale lokalnu kulturu, gastronomiju i tradiciju u svoju turističku ponudu.

Putovanja su za mnoge ljude puno više od samog bijega iz užurbane svakodnevice. Ona predstavljaju priliku za otkrivanje novih svjetova, upoznavanje različitih kultura i stvaranje nezaboravnih uspomena. No, kao i ostatak svijeta, i hrvatski turizam se suočava s brzim promjenama u preferencijama putnika. Današnji putnici ne zadovoljavaju se više standardnim turističkim atrakcijama i površinskim doživljajima. Umjesto toga, moderne turiste sve više privlače iskustva koja im omogućuju da osjete destinaciju na isti način kao i lokalni stanovnici. Oni žele istraživati skrivena mjesta, sudjelovati u lokalnim običajima i kušati autentične specijalitete.

Neke destinacije već su prepoznale važnost ovih promjena i uspješno integrirale lokalnu kulturu, gastronomiju i tradiciju u svoju turističku ponudu. Primjerice, Toskana u Italiji nudi turistima priliku da sudjeluju u tradicionalnim kulinarskim radionicama, posjećuju lokalne vinograde i sudjeluju u festivalima koji slave lokalne običaje. Slično tome, Bali je poznat po svojim wellness retreatovima koji kombiniraju tradicionalne balinežanske prakse s modernim wellness trendovima, pružajući turistima jedinstveno i autentično iskustvo.

Ovaj trend jasno pokazuje kako je vrijeme masovnog turizma na zalasku, dok premium turizam doživljava procvat. No, što to točno znači za budućnost turizma?

Što turisti bookiraju u 2024.?

Foto: Shutterstock

Kako bi turistička ponuda bila uspješna, ključno je razumjeti što turisti zaista žele. To zahtijeva stalno praćenje trendova i prilagodbu ponude prema promjenama u preferencijama putnika. Prema trenutnim trendovima, turisti će u 2024. godini sve više bookirati putovanja koja nude lokalna i autentična iskustva. Aktivni i kulturni turizam bit će u prvom planu, s posebnim naglaskom na destinacije koje nude bogatu povijest i tradiciju, ali i gostoljubivost. Premium smještaji koji uspješno integriraju lokalnu kulturu i prirodne ljepote poput boutique hotela u povijesnim zgradama, luksuznih kampova koji nude ekološke opcije ili seoskih domaćinstava koja nude autentična gastronomska iskustva, bit će na vrhu popisa želja svakog putnika.

S obzirom da turisti sve više traže autentična gastronomska iskustva, od degustacija lokalnih vina do kušanja tradicionalnih jela pripremljenih od svježih, lokalnih namirnica, Hrvatska, sa svojom bogatom gastronomskom tradicijom, ima priliku iskoristiti ovaj trend i privući turiste željne jedinstvenih kulinarskih doživljaja.

Oni koji se prilagode ovim trendovima bit će korak ispred u privlačenju putnika željnih istraživanja i otkrivanja novih kultura. Uz pomoć tehnologije i pažljivog planiranja, turistička industrija ima priliku transformirati se i ponuditi nezaboravna iskustva koja će privući nove generacije putnika.

Stories Croatia: Unaprijedite svoje poslovanje

Hrvatska, sa svojim predivnim obalama, povijesnim gradovima i bogatom kulturnom baštinom, oduvijek je bila omiljena destinacija za turiste iz cijelog svijeta. Kako bi se taj potencijal iskoristio na najbolji mogući način, Hrvatska gospodarska komora (HGK) odlučila je okupiti hrvatski premium turizam na jedinstvenoj platformi - Stories experience premium Croatia.

Foto: Shutterstock

Ova inovativna online platforma za cilj ima istaknuti Hrvatsku kao poželjnu turističku destinaciju putem bogatih i inspirativnih članaka o njezinim najljepšim destinacijama, kulturnom naslijeđu, prirodnim čarolijama i lokalnim običajima koji ju krase. Nudeći putopise, preporuke za smještaj, gastronomiju te aktivnosti na otvorenom, platforma inspirira putnike i pruža im korisne informacije za planiranje putovanja po Lijepoj Našoj. Osim toga, Stories Croatia podržava održivi turizam i surađuje s lokalnim zajednicama te drugim dionicima kako bi promovirala Hrvatsku na međunarodnoj razini.

Pružajući vlasnicima smještajnih i ugostiteljskih objekata primjere najboljih praksi, stručnu podršku i alate za unaprjeđenje svoje ponude, omogućuje im da se usmjere prema premium segmentu turizma koji jača imidž Hrvatske i privlači putnike koji su u potrazi za jedinstvenim i luksuznim iskustvima.

Razvoj obale Jadranskog mora kao destinacije koja privlači premium turiste zahtijeva strateška ulaganja u ekskluzivne sadržaje, vrhunsku opremljenost, autentična iskustva i integraciju lokalne kulture. Primjerice, luksuzni boutique hoteli, rustikalne seoske vile, moderne marine i ekskluzivni kampovi predstavljaju raznolike opcije koje mogu privući zahtjevne putnike i donijeti značajne ekonomske koristi cijeloj Hrvatskoj.

Sadržaj donosimo u suradnji s platformom Stories Croatia Hrvatske gospodarske komore.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije