Kako pametnim planiranjem putovati održivo i stvoriti najbolje uspomene? Možemo li smanjenjem potrošnje energije kod kuće doista uštedjeti za stvari koje volimo? Zašto je second hand novi trend u svijetu mode i kako ga najbolje nositi? Ovo su neka od pitanja koja se vrte po glavama mladih ljudi te nalaze dodirne točke sa svim trendovima urbane današnjice. Postoje li ispravni odgovori i rješenja za njih i čini li održivost suvremenog čovjeka?
Da bi dao odgovore na ova i još mnoga pitanja te korisnicima pomogao u stvaranju života po njihovoj mjeri i usput im skrenuo pozornost na očuvanje planeta, stvoren je portal Greenscreen.hr (www.greenscreen.hr). Prepoznatljiv po svojoj jednostavnosti i interaktivnosti, ovaj portal publiku na životan način upoznaje s pojmom održivosti i njezine primjene u svakodnevici.
Zašto portal?
S ciljem da Greenscreen postane popularan pojam koji se povezuje s održivošću upravo među mlađom populacijom, Savez izviđača Hrvatske je u suradnji s Veleposlanstvom SAD-a odlučio cijelu priču prenijeti u digitalni prostor. Da bi ova zelena platforma uspješno izašla iz okvira klasične edukacije, njezin je sadržaj plasiran kroz interaktivne zadatke i izgradnju jedinstvenog virtualnog stabla. Nakon dolaska na web stranicu, korisnici čitaju kratke informativne tekstove i nakon njihovog usvajanja započinju s rješavanjem kviza i izgradnjom stabla. Kako se broj točnih odgovora povećava, povećava se i stablo.
Lansiranje Greenscreena i dopiranje do publike s važnim suvremenim temama ono su što cijeli tim Veleposlanstva SAD-a u Hrvatskoj čini uzbuđenim. Koji je glavni motiv za stvaranje ove platforme objasnio je otpravnik poslova Veleposlanstva SAD-a Mark Fleming: “Klimatske promjene od nas zahtijevaju brzu, ambicioznu i odlučnu akciju. One nisu izazov koji ostavljamo budućim generacijama, već se s njim suočavamo. Pokretanjem Greenscreen.hr platforme, hrvatska publika, posebice ona mlađa, na inovativan i jednostavan način dobiva uvid u to kako svi zajedno možemo pridonijeti borbi protiv klimatskih promjena. Zato se ove godine, na tridesetu obljetnicu američko-hrvatskih veza, naše Veleposlanstvo udružilo sa Savezom izviđača Hrvatske. Kako bi unaprijedili borbu protiv klimatskih promjena, zajedno smo odlučili zasaditi 30 000 stabala, a zahvaljujući Greenscreenu, osim stabala smo posadili i svijest o klimatskim promjenama. Dok ostajemo ustrajni u klimatskoj borbi, veselimo se plodu kojim će ova digitalna platforma uroditi.”
Želeći razgranati svoju ideju i na ostale dijelove digitalnog prostora, tvorci Greenscreena ciljanoj se publici približavaju i kroz nezaobilazne društvene mreže. "Savez izviđača Hrvatske, kroz svoje projekte pošumljavanja Boranka i Šumoborci, uključio je do sada više od 12,000 volontera koji su, u suradnji s Hrvatskim šumama i brojnim drugim partnerima, posadili više od 150,000 novih stabala u sadnicama i drugom sadnom materijalu. Istovremeno, u školama smo proveli edukativne radionice o klimi i zaštiti okoliša za preko 12,000 mladih. Akcije pošumljavanja i edukacije nastavljamo dalje i ove godine, a sada, uz pomoć naših prijatelja iz Veleposlanstva SAD-a, održivi način života i zdrave životne navike želimo približiti mladima i kroz zabavan sadržaj, putem društvenih mreža." - rekao je poslovni direktor Saveza Izviđača Hrvatske Dan Špicer. Tako će svi obožavatelji TikToka, Instagrama ili Facebooka tijekom skrolanja možda naletjeti na neki dio ovog zabavnog i inspirativnog sadržaja i dobiti održive savjete iz prve ruke.