Supermarketi svakodnevno privlače pažnju kupaca sve širom ponudom proizvoda, ali i nižim, konkurentnim cijenama.
Kod nas nije rijetkost vidjeti kako građani kupuju voće i povrće na kojima je istaknuta snižena cijena, najčešće zbog kraćeg roka trajanja.
Agencija za oglašavanje Marcel Worldwide pokrenula je kampanju u Francuskoj kako bi ukazala na problem nepotrebnog bacanja nutritivno dobrih namirnica. Prošlogodišnji podaci govore da se u Europi po stanovniku godišnje baci između 200 i 250 kilograma hrane.
Kako bi potaknuli kupce da češće kupuju voće i povrće nesavršenog oblika, koje najčešće završi u smeću, u Francuskoj je pokrenuta kampanja kojom se želi ukazati na to da su i nesavršeno okrugli i nepravilni primjerci voćki i raznog povrća nutritivno jednako bogati. Uobičajeno je da, primjerice, organske namirnice rjeđe imaju savršene oblike, ali obiluju svim nutrijentima poput svojih "savršenih" rođaka sjajnih i blistavih kora i oblika.
Ovom kampanjom nazvanom "Neslavno voće i povrće" potiče se građane da se ne susprežu od kupnje nesavršeno prirodno oblikovanih namirnica te su one u supermarketima ponuđene po nižim cijenama kako bi privukli kupce i da u konačnici te namirnice završe u nečijem tanjuru, a ne u smeću jer se takvi primjerci inače bacaju jer ih gotovo nitko ne želi kupiti.
Potrebno je izbjegavati primjerke koji su se počeli kvariti i na kojima su vidljivi tragovi plijesni i truleži, ali ako je riječ samo o nesavršenosti oblika, primjerice o udubljenju na jabuci, nema razloga da ne posegnete za tom voćkom, poručuju nutricionisti.
Mrkve i tikvice najčešće dolaze u "nepravilnim" oblicima, ali ako nemate namjeru napraviti pravu vizualnu umjetnost na tanjuru, nemojte olako odbacivati ružne primjerke voća i povrća.
"Tako si lijepa i sočna klementina, tako savršena u svojoj nutrini...." Tim se riječima u spotu kampanje naglašava važnost nutritivnog bogatstva neke namirnice, a ne njezina izgleda. Pogledajte spot i dopustite da vas oduševi, baš kao i nas.
>>U Hrvatskoj se godišnje baci oko 400.000 tona hrane