Rani odgoj

Kvalitetan vrtić znači bolju naobrazbu u tinejdžerskoj dobi

klinci
Zvonimir Markač/VLM
18.05.2010.
u 12:50

Klinci koji su išli u kvalitetnije vrtiće bolje rješavaju testove kognitivnih vještina i imaju veća akademska postignuća od vršnjaka koji nisu pohađali tako kvalitetne programe.

Izbor programa ili vrtića koji će pohađati vaše dijete jako je važan, pokazala je nova studija na više od 1300 djece. Petnaest godina kasnije, dijete će osjetiti izravne koristi kvalitetne skrbi i odgoja u dječjoj dobi.

Istraživanje koje je trajalo 15 godina dio je dugoročnog projekta naslovljenog "Study of Early Child Care and Youth Development", koji provodi institut Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD), a objavljeno je u posljednjem izdanju časopisa Child Development. Istraživači su pokušali odrediti mogu li se poznavanjem tipa, kvantitete i kvalitete programa vrtića ili druge ustanove koju dijete u ranim godinama pohađa predvidjeti postignuća i ponašanja djece s 15 godina života. U studiji su sudjelovala djeca iz 10 gradova diljem SAD-a, sva rođena 1991. Do vremena kad su napunili 15 godina, analizirani su i mjereni činitelji koji uključuju kvalitetu programa, broj sati u vrtiću ili ustanovi te tip zbrinjavanja; sakupljani su rezultati standardiziranih testova postignuća i dobiveni izvještaji tinejdžera, njihovih obitelji i škola. Djeca su dolazila iz različitih ekonomskih i socijalnih uvjeta, a uključena su bila djeca s jednim ili oba roditelja.

Utvrđeno je da su pozitivni učinci odgoja i brige za dijete u sklopu vrtića i sličnih ustanova značajni i potvrđuju rezultate nekih ranijih studija. Tako se pokazalo da tinejdžeri koji su u ranom djetinjstvu pohađali kvalitetnije programe odgoja s 15 godina bolje rješavaju testove kojima se ocjenjuju kognitivne vještine i akademska postignuća od vršnjaka koji nisu pohađali tako kvalitetne programe. Vrtići koji nude programe visoke kvalitete pokazali su se dobrima i zbog činjenice da djeca koja ih pohađaju kao tinejdžeri imaju manje problema u ponašanju (kršenje pravila, svađe, druženje s problematičnim kolegama itd.) od tinejdžera koji su pohađali "slabije" programe u vrtiću.

No, za pravilan razvoj djeteta važan je i broj sati provedenih izvan obiteljskog doma. Naime, utvrđeno je da su tinejdžeri koji su u vrtićima i drugim ustanovama za brigu o djeci tijekom prve 4,5 godine života provodili jako puno vremena, impulzivniji su i češće poduzimaju rizike od tinejdžera koji su kao djeca manje vremena proveli u vrtiću.

"Dokazi o dugoročnim učincima pravilne skrbi o djetetu u ranoj dobi vrijedni su zbog činjenice da su nastali na temelju istraživanja brojne te ekonomski i geografski raznolike skupine djece", izjavila je  Deborah Lowe Vandell, glavna autorica studije i profesorica pri Sveučilištu Irvine u Kaliforniji.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?