Žene bez savjeta

Majčino ili umjetno: Potkopavaju li reklame za mlijeko dojenje

dojenje
Photos.com
02.03.2011.
u 08:00

Neki proizvođači tvrde da njihovo miljeko čini djecu inteligentnijom i utječe na vid

IBFAN (International Baby Food Action Network) objavio je izvješće o nadgledanju u kojem se analizira kršenje pravila u oglašavanju adaptiranog dječjeg mlijeka kao alternativne hrane za dojenčad. U njemu piše kako je “iz dokaza koje su prikupili nezavisni promatrači iz više od 46 zemalja vidljivo da se dojenje i dalje natječe s multimilijunskim proizvođačima dječje hrane koji pronalaze nove načine za reklamiranje svojih proizvoda”. Izvješće analizira trendove i pokazuje da tvrtke iznose nevjerojatne i bizarne tvrdnje kojima sugeriraju da njihovi sastojci pružaju funkcionalne dobrobiti prijeko potrebne za djetetovo zdravlje, čak i ako nije dokazano da su korisni. 

Mlijeko za Supermana 

Izdvojili su kao primjer grupu Danone i Nestlé, koje, stoji u izvješću, u reklamama tvrde da njihova ‘premium’ formula ‘štiti’ bebe, pa se znak Protect pojavio na Nestléovim proizvodima u 120 zemalja. Tvrdnja da ta mliječna formula štiti bebe nije dokazana. Neki proizvođači čak tvrde kako njihove formule poboljšavaju vid i čine djecu inteligentnijom!

– Kada je o oglašavanju dječje hrane riječ, Nestlé se u potpunosti pridržava pravilnika o hrani za dojenčad i malu djecu te prerađenoj hrani na bazi žitarica za dojenčad i malu djecu koji je izdalo Ministarstvo zdravstva RH 2007. godine, a koji je preuzeo odredbe direktive EU 2006/141/EZ. Mi u Nestléu vjerujemo da je dojenje apsolutno najzdravija prehrana za dojenčad te da bi svaka majka, ako je u mogućnosti, trebala što dulje dojiti – poručuje Olivera Međimorec iz Nestléa. Kad je 1981. godine Svjetska zdravstvena organizacija donijela međunarodni pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko, prihvatile su ga sve članice, a 1994. i Hrvatska. Nacionalni plan aktivnosti za prava i interese djece od 2006. do 2012. predviđa da će RH donijeti uredbu ili zakon o zabrani reklamiranja nadomjestaka koji bi u domaćoj praksi proveo međunarodni pravilnik, no to još nije učinjeno. 

Još godina reklamiranja 

– Proizvođači adaptiranog mlijeka vode snažnu kampanju jer bi takva uredba za njih bila financijski pogubna. Međunarodni pravilnik flagrantno se krši svugdje, na javnim mjestima i u medijima. Hrvatska Vlada opredijelila se za zaštitu dobrobiti djece i trebala bi slijediti svoj nacionalni plan – ističe prof. dr. sc. Josip Grgurić, voditelj UNICEF-ove inicijative „Rodilišta – prijatelji djece”. Inače, jedan od uvjeta da rodilište stekne titulu prijatelja djece jest i da se u njemu ne reklamiraju mliječni nadomjesci, a u Hrvatskoj od 30 rodilišta taj naziv nosi njih 17, u Zagrebu samo Sveti Duh.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?