Mind & Soul

Uspješni vođe inspiriraju i motiviraju ljude, no da biste vodili druge, trebate znati voditi sebe

kolege u uredu
Foto: Thinkstock
07.05.2014.
u 08:00

Ljudi žele znati kamo ih vodite (vizija), što im daje smisao rada, smjer, sigurnost i motivaciju.

Prije nekoliko mjeseci postala sam voditeljica službe. Nedavno sam dobila kritike od svoje nadređene da posao trebam obavljati profesionalnije i učinkovitije. Problem je što moji rezultati ovise o mojim podređenima s kojima se ne snalazim baš najbolje. Ne želim nikoga povrijediti, želim zadržati dobar odnos s ljudima, ali na kraju zbog toga ispašta posao. Čini se da, koliko god se trudim, ne znam voditi ljude, upravljati njihovim i svojim zadacima. Nisam imala ni mogućnost za usavršavanje u tome. Što mogu učiniti?

Mirela iz Križevaca

Kada se govori o vještinama vođenja, nameće se cijeli niz pitanja kao što su: Što je potrebno da se postane učinkovit vođa? Je li vodstvo prirodni talent ili stečena vještina?

Uspješni vođe inspiriraju i motiviraju ljude. Oni su dobri komunikatori, znaju planirati i, što je najvažnije, oni mogu utjecati na druge. Njihov fleksibilan pristup omogućuje im da mijenjaju svoj stil i strategiju pa čak i vjerovanja kako bi se nosili s različitim situacijama i neočekivanim zbivanjima, osobito u vrijeme krize. Iako su vještine važan dio razvoja jakih vođa, vođenje primjerom kroz ponašanje prema podređenima ono je što označava vođu uspješnim.

Objasnite svoju viziju i vrijednosti – prečesto voditelji očekuju da im se čitaju misli. Ljudi žele znati kamo ih vodite (vizija), što im daje smisao rada, smjer, sigurnost i motivaciju.

Objasnite svoje vrijednosti i očekivanja – vrijednosti su “kompas” koji ljudima govori kako se trebaju odnositi prema poslu, suradnicima, korisnicima i, naravno, vama.

Naučite kako slijediti – samo voditelj koji je slijedio druge dobro zna kako voditi.Dobro vodstvo zahtijeva razumijevanje svijeta u kojem sljedbenici žive. Voditelji koji nikada nisu bili vođeni ili predani autoritetu imaju tendenciju biti ponosniji, nerealniji, stroži, ukočeni i autokratski.

Foto: pixabay

Foto: Thinkstock

Stalno se usavršavajte – prepoznajte koja su vam područja slabija jer najčešće se fokusiramo na dva-tri životna područja i s vremenom gubimo pogled s ostalih aspekata koje možemo unaprijediti. Razvijajte svoje podređene – svaki zaposlenik ima svoje snage i slabosti. Radite na razvijanju sposobnosti i potencijala svakog zaposlenika.

Nemojte predvidjeti potrebu da pružite zaposlenicima sve potrebne resurse i treninge kako bi bolje obavljali svoj posao. Budite otvoreni za kritike – tražite povratne informacije.

Budite voljni saslušati, ali ne s uzdignutim stavom obrane, nego sa spuštenim. Kako bismo nešto promijenili, prvo moramo prepoznati koje promjene imaju smisla. Budite diplomat kada kritizirate učinak zaposlenika.

Učite iz iskustva – često nailazim na ljude koji ne usporavaju dovoljno da se okrenu unazad.

Refleksija je najbolji oblik treninga na poslu. Budite fleksibilni i dajte jasne upute – učinite sve da u očima zaposlenika stvari ne izgledaju teške i komplicirane.

Pokušajte jasnim uputama približiti stvari i predstaviti ih kroz poslovni izazov. Gledajte posao kao na igru, a ne bojište – zbog toga ne ratujte sa svojim podređenima, već ih vodite. Nemojte se upecati u ulogu “policajaca” i “vatrogasaca”, budite trener koji se brine i koji im je odan.Vježbajte strpljenje – voditelji su često nestrpljivi.

Voditelji koje poznajem gledaju unaprijed i žele napredovati. To može biti dobro; uvijek biti jedan korak ispred drugih čovjeka čini voditeljem. Međutim, nestrpljenje može donijeti više lošeg nego dobrog.Postavite veće standarde – voditi sebe znači da držite do višeg standarda odgovornosti nego ostali. Imajte na umu da je vodstvo povjerenje, a ne dano pravo.

Uspjeh ili neuspjeh nije događaj nego proces.

>>Sretni ste jer imate posao. No, evo kako vam rad u uredu narušava zdravlje

>>6 prepreka zbog kojih smo spremni podržavati i održavati svoje pasivno ponašanje

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije