NEOBIČNO ISTRAŽIVANJE

Od gnojiva do ustajalog piva: Šokirat ćete se kad vidite na kakve se sve mirise ljudi 'pale'

Pexels
04.10.2024.
u 21:55

Pokazalo se da ljude često privlače neobični mirisi jer kod njih izazivaju snažne emocije ili uspomene

Lak za nokte, asfalt pa čak i teniske loptice, samo su neki od mirisa koje Britanci obožavaju, pokazalo je nedavno veliko istraživanje. Anketa koja je uključivala dvije tisuće odraslih osoba otkrila je i kako pojedinci gaje neobičnu ljubav prema mirisu svježe kiše, prepoznatljivom mirisu 'novog automobila' i svježem mirisu stranica novina ili knjiga, piše Daily Star.

Istovremeno, otprilike petina ispitanika priznala je da se osjeća pomalo neugodno zbog toga što ih privlače nekonvencionalni mirisi, poput dima cigarete, stajskog gnoja i mirisa mokrog psa s natruhama mirisa plijesni. Prema istraživanju, gotovo polovica sudionika odnosno njih 47 posto neobične mirise povezuje s dragim uspomenama.

Erin Baker, urednica Auto Tradera koji je proveo ovo nesvakidašnje istraživanje, kazala je kako se pokazalo da ljude često privlače neobični mirisi jer kod njih izazivaju snažne emocije ili uspomene. Istraživanje je također pokazalo da 46 posto ispitanika određene mirise povezuje s ljudima koje su upoznali, dok se čak 63 posto zahvaljujući određenim mirisima prisjeća djetinjstva.

GALERIJA: Izbjegavajte ih: Ove seks poze žene najviše mrze

1/7

Osim toga, 63 posto sudionika kaže da mirisi mogu značajno utjecati na njihovo raspoloženje, a 45 posto priznaje da ih ugodan miris može potaknuti na kupnju. U Auto Traderu su otišli korak dalje pa su, u suradnji s televizijskom zvijezdom Fredom Sirieixom, odlučili stvoriti popis mirisa povezanih s određenim markama automobila.

Tvrde kako su mirisi osmišljeni kako bi 'uhvatili bit svake marke, od zemljane bogatosti Land Rovera do nostalgične mješavine britanskog hrasta i duhana kod Vauxhalla'.

VEZANI ČLANCI:

'Pojedinci možda ne žele priznati da uživaju u neobičnim mirisima. No, ukus je subjektivan, tko smo mi da sudimo drugima', rekao je Sirieix, zvijezda emisije 'First Dates'.

Petina ispitanika u spomenutom istraživanju izjavila je kako bi voljeli da miris njihovog 'novog automobila' traje dulje. 'Kad čujete izraz „miris novog automobila“, odmah možete zamisliti kako automobil zapravo miriše. To je vrlo dojmljiv miris koji može donijeti radost, ponos i olakšanje. Bilo nam je zabavno pokušati točno povezati određene mirise s različitim markama automobila', kazala je Erin Baker.

Na temelju spomenutog istraživanja nastao je i popis najneobičnijih mirisa u kojima Britanci uživaju, a na njemu se nalazi miris svježe pokošene trave, kiše, miris novog automobila, benzina. Na popisu su i stranice novih knjiga ili novina, miris glave bebe, asfalta i laka za nokte, kao i kreme za cipele te antiseptičke kreme i acetona za skidanje laka. Britanci uživaju i u mirisu teniskih loptica, klora, cigareta, mačjeg krzna, stajskog gnoja, ustajalog piva, znoja, mokrih pasa, kao i psećeg te mačjeg daha.

Istraživanje pokazalo: Postoji veza između seksa i boljeg pamćenja!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije