Paradoks

Plaća pretplatu za uslugu koju nije ni tražila ni ugovorila

oib
03.05.2010.
u 15:49

Ugovor se telefonski ne može sklopiti ako potrošač ne primi obavijest od davatelja usluga, kaže T. Lončar.

Ovakvim poslovanjem varaju ljude, ustvrdio je Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, komentirajući slučaj Zagrepčanke koja, ni kriva ni dužna, mora dvije godine plaćati pretplatu za internet kojim se i ne koristi.

Na pitanje podstanara mogu li uvesti internet, načelno se složila računajući da će ugovor dobiti na potpis. Međutim, nikad ga nije ni vidjela. Podstanari su telefonom naručili uslugu koristeći se njenim podacima i OIB-om, do kojeg su došli vjerojatno preko njezina JMBG-a s ugovora o najmu stana. Ubrzo su se podstanari odselili, a vlasnica stana suočila se s obvezom plaćanja pretplate za internet ili plaćanja penala za prijevremeni raskid ugovora. Za usluge koje ne treba niti ih je ugovorila. Da je od operatera primila obavijest o ugovaranju usluge, u roku od sedam dana mogla je neželjenu uslugu otkazati. Naime, Zakon o zaštiti potrošača predviđa da se kod ugovaranja na daljinu, obavijest potrošaču preda najkasnije na dan početka pružanja usluge. No ne i da je šalju preporučenom poštom. Na opasnost ovakvih situacija HUZP je i prije upozoravao.
– Sklapanje poslova telefonom ne bi smjelo biti mjerodavno ako potrošač od davatelja usluga osobno ne primi obavijest, tj. ugovor i potpiše ga. Iz kojeg razloga telekomunikacijski operateri ne šalju preporučene obavijesti? Ovako mogu prevariti ljude – kaže T. Lončar. HUZP se pri donošenju izmjena i dopuna ZZP-a zalagao da potrošač koji ne primi obavijest ima pravo raskinuti ugovor bilo kada.

Ako ne prije, najkasnije do polovice sljedeće godine raskidanje pretplatničkih ugovora s operaterima bit će olakšano. Naknade koje plaćamo u tom slučaju bit će zakonski ograničene, što je potrebno učiniti u sklopu preuzimanja europskih pravnih stečevina u području elektroničkih komunikacija. No Udruga Telekom želi stvari ubrzati.

– Kako bismo i prije olakšali fizičkim osobama, pokrenut ćemo inicijativu za izmjenu općih uvjeta spomenutog zakona jer su u suprotnosti s odredbama o nepoštenom ugovaranju Zakona o zaštiti potrošača – najavio je Đuro Lubura, stalni sudski vještak za telekomunikacije, tehniku i metodologiju prisluškivanja.

Ključne riječi

Komentara 5

BR
branitelj
19:45 03.05.2010.

i taj OIB je sanaderovo i kosoročino sranje njega nema a kosorica i dalje nam prodaje g...a

Avatar condor
condor
06:49 04.05.2010.

Molim vas urazumite se, unajmitelj stana (postanar) nema ovlasti s TK operaterima ugovarati pretplatnički odnos za bilo koju uslugu. S ovom zakonskom odredbom, davatelji tk usluga, dobro su upoznati. Jedino vlasnik stana (nositelj prava korištenja navedenog tf priključka) ima zakonsko pravo ostvariti ugovorni odnos s TK operaterom. Taj ugovorni odnos obvezni su ispoštovati svi sudionici u ugovaranju. U konkretnom slučaju, TK operater , ukoliko nije uslugu ugovorio s dotičnom osobom i nema njezin potpis na ugovoru, dužan je odmah raskinuti spomenuti ugovor.

MA
MaloMisto
09:14 04.05.2010.

mali (ali bitan) ispravak: unajmitelj stana (postanar) IMA ovlasti ugovarati pretplatnički odnos ( s bilo kim) ali u SVOJE IME.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije