Cyber Monday, jedan od najvažnijih dana za online kupovinu, postao je globalni fenomen od svog uvođenja 2005. godine. Ovaj potrošački praznik započeo je inicijativom Nacionalne federacije za maloprodaju (NRF) u SAD-u, koja je primijetila kako mnogi kupci nastavljaju koristiti popuste putem interneta prvi ponedjeljak nakon Dana zahvalnosti i Black Fridayja. To je prilika da se iskoriste preostala sniženja ili pronađu nove atraktivne ponude. Danas, više od desetljeća kasnije, Cyber Monday dominira kao najveći dan za internetsku kupovinu, donoseći nevjerojatne brojke i globalni interes.
Procjenjuje se da će u SAD-u potrošnja na Cyber Monday 2024. godine dosegnuti 13,2 milijarde dolara, što predstavlja povećanje od 6,1% u odnosu na prethodnu godinu. Usporedbe radi, potrošnja za Black Friday iste godine procjenjuje se na 10,8 milijardi dolara, čime Cyber Monday zadržava status najvažnijeg potrošačkog dana u godini.
Jedan od ključnih razloga popularnosti Cyber Mondayja jest praktičnost kupovine putem interneta. Očekuje se da će 78% potrošača u SAD-u 2024. godine obavljati kupovinu online, dok će samo 22% posjetiti fizičke trgovine. Ovo potvrđuje sve veću digitalizaciju potrošačkih navika i preferenciju za jednostavne, brze transakcije iz udobnosti vlastitog doma.
Cyber Monday nije ograničen samo na SAD; njegova popularnost raste diljem svijeta. Prema podacima, svijest o ovom potrošačkom prazniku najviša je u SAD-u (94%), a slijede Kanada (86%), Velika Britanija i Njemačka (obje s 77%). Iako Francuska zaostaje sa samo 49% svjesnosti o Cyber Mondayju, potencijal za rast u Europi i dalje je značajan.
Iako Cyber Monday nema tako dugu tradiciju u Hrvatskoj kao u SAD-u, njegova popularnost raste iz godine u godinu. Sve više trgovaca nudi posebne online popuste, a potrošači prepoznaju ovaj dan kao priliku za povoljniju kupnju tehnoloških uređaja, odjeće, obuće i kućanskih potrepština. Uz sve veću digitalizaciju i ekspanziju e-trgovina, Cyber Monday u Hrvatskoj postaje nezaobilazan dio blagdanske shopping groznice, posebice među mlađim generacijama koje preferiraju praktičnost online kupovine.