Hrvatska ima vrhunsku medicinu, stručnjake i tehnologiju, a po novom istraživanju portala CroMedicor, i do 65 posto niže cijene estetske kirurgije od zemalja EU. Unatoč tome hrvatske klinike zjape prazne, a prema riječima doc. Miljenka Bure, predsjednika Udruge za razvoj medicinskog turizma, kapaciteti u toj najpopularnijoj grani medicinskog turizma popunjeni su jedva 20-ak posto.
Prirodna destinacija
Prema istraživanju, povećanje grudi u Hrvatskoj jeftinije je 3300 eura nego u Italiji, a Nijemac bi za tu operaciju u nas trebao izdvojiti 1159 eura manje nego u svojoj zemlji. Za korekciju ušiju, primjerice, u Hrvatskoj bi Slovenac trebao izdvojiti i 500 eura manje, dok bi posjet našim liječnicima engleskom pacijentu značio uštedu od čak 3145 eura. Ipak, stranaca nema, a umjesto da posjećuju Hrvatsku, koja im je, kada je riječ o medicinskom turizmu, prirodna destinacija, oni odlaze ponajprije u Tursku, ali i zemlje Dalekog istoka poput Singapura i Južne Koreje koje godišnje na ovoj grani turizma uprihoduju više od četiri milijarde dolara.
– Zemlje Dalekog istoka imaju vrhunsku tehnologiju i kadrove, a medicinske usluge prodaju u bescjenje, no nisu one problem zbog kojeg su hrvatski kapaciteti neiskorišteni. Činjenica je da mi već godinama prodajemo samo sunce i more, dok smo sve ostale grane turizma zanemarili, pa se Hrvatska nije brendirala kao zemlja medicinskog turizma – poručio je doc. Bura. Koja korist, upozorava, od vrhunskih stručnjaka i povoljnih cijena ako za njih nitko ne zna. Neophodno je, kaže, hitno donijeti akcijski plan razvoja zdravstvenog turizma što uključuje i medicinski turizam, i to za razdoblje od četiri godine.
– U sljedeće dvije godine treba uložiti sredstva u brendiranje zemlje kao destinacije te, usporedno s tim, razvijati najprije postojeće kapacitete – objasnio je liječnik.
Zelene marine
Tijekom te prve dvije godine, predlaže doc. Bura, treba iskoristiti i preurediti petnaestak već postojećih kapaciteta, toplica i lječilišta, poput Krapinskih, Varaždinskih i Stubičkih, ali i bivših vojnih odmarališta diljem obale.
– Zainteresirani investitori iz Njemačke, Austrije i Ujedinjenih Arapskih Emirata već postoje, no da dođu, Hrvatska treba uložiti oko 500 tisuća kuna po destinaciji za razvoj projekata koji će se ulagačima prezentirati – istakao je.
Projekt Varaždinskih Toplica, otkriva Bura, koji predviđa obnovu kapaciteta ali i gradnju novog hotela i medicinskih sadržaja, već je gotov i može se prezentirati investitorima, a ukupna investicija procijenjena je na 80-ak milijuna eura. No, da bi priča uspjela, smatra liječnik, nema koristi od gradnje i ulaganja u samo jednu destinaciju.
– Gradnjom 15-ak "zelenih marina“ zdravstvenog turizma postigli bismo isti onaj efekt kojim se Hrvatska 80-ih godina izgradivši 20-ak ACY marina diljem obale brendirala kao nautička destinacija – smatra doc. Bura.
>>'Zdravstvo daje više pacijentu, ali administracija je strašna'
Cijena povećanja grudi dakako ovisi da li se ugrađuju silikonski implantati ili su implantati punjeni fiziološkom otopinom. Nadalje cijena povećanja grusi ovisi i o stanju pacijenta i vrsti zahvata. Kako bi se odredila točna cijena zahvata potrebno je napraviti prvi pregled kako bi estetski kirurg ponudio najbolje rješenje za vaš slučaj. Na konzultacijama pacijent dobiva detaljan opis zahvata te konačnu cijenu istoga.