– Moja cijela obitelj kupuje proizvode robnih marki jer su i dvostruko jeftiniji od brendiranih, a nisu ništa lošije kvalitete! Odličan primjer su mlijeko i ulje. I slatkiši su mnogo povoljniji, a odlični su i tu napravimo znatnu uštedu u ovo vrijeme krize. Preobična i neugledna ambalaža, u koju su obično upakirani proizvodi robnih marki, ionako nam ništa ne znači – smatra Natalija Benko, u čijoj obitelji kupovina prehrambenih proizvoda robnih marki predstavlja jedan od načina uštede.
Mijenjaju se navike
Hrvati sve više posežu za proizvodima raznih trgovačkih marki kako bi uštedjeli, a sudeći prema cijenama tih proizvoda u trgovačkim lancima, ta ušteda je znatna. Ulje robnih marki jeftinije je od brendiranog i za više od tri kune, a brašno za kunu i pol. Litra mlijeka trgovačkih marki povoljnija je i do dvije kune, a razlika u cijeni slatkiša je i do pet kuna.
– Prodaja proizvoda robne marke Clever u Billi u stalnom je porastu i trenutačno u odnosu na ukupni promet zauzima oko 10 posto. Rast prodaje nije prouzročen isključivo padom kupovne moći građana nego i mijenjanjem kupovnih navika nakon što su kupci prepoznali dobar omjer cijene i kvalitete robne marke kao i zbog stalnog širenja ponude proizvoda u svim robnim grupama – objašnjava Aleksandra Šobat iz Bille.
Iz Konzuma su objasnili da bilježe blagi porast prodaje vlastite robne marke. – Nižu cijenu proizvoda K plus omogućuju smanjeni troškovi proizvodnje, logistike, pakiranja te promidžbe i marketinga – kažu.
Bez luksuznog pakiranja
Upravo je činjenica što kod proizvoda robnih marki nema luksuznih pakiranja i troškova oglašavanja razlog njihove cijene, a ne lošija kvaliteta samog proizvoda.
– Proizvodi trgovačke marke Mercator proizvodi su za svakodnevnu uporabu u domaćinstvu, renomiranih hrvatskih i stranih proizvođača, koji su u odnosu na premium proizvode jeftiniji između 20 i 60 posto. Trgovačka marka trenutačno nudi više od 1600 proizvoda raspoređenih u sedam linija i kontinuirano se obogaćuje novim proizvodima. Trgovačka marka kontinuirano ostvaruje rast udjela, a pojedine robne grupe u ovom su kvartalu ostvarile porast i do 60 posto – ističe Lea Marcijuš iz Mercatora.
U Getrou je slična situacija.
– Getro je razvio čak 39 različitih robnih marki u sklopu kojih se nalazi 3800 biranih proizvoda. Gurman, Grandi i Grand su najjače Getroove trgovačke marke. Udjel trgovačke marke u odnosu na cjelokupnu ponudu Getroa iznosi 25 posto u maloprodaji. Proizvodi su jeftiniji od 10 do 100 posto u odnosu na premium brendove (primjerice, na deterdženti su povoljniji od 20 do 40 posto) – kažu iz Getroa.
Proizvodi robnih marki jeftiniji i do 60 posto
Osnovni prehrambeni proizvodi trgovačkih marki među najprodavanijim su proizvodima, a kvaliteta im nije ništa lošija, no nemaju luksuznu ambalažu
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
U članku nema temeljne informacije, a to bi bilo da svaki (ali ama baš svaki) proizvođač vodi računa da proizvodeći neki artikl za trgovački lanac ne ugrozi reputaciju proizvoda kojeg trži pod vlastitom robnom markom. A što bi u praksi značilo da napolitanke nisu nikad iste kakvoće kao što ih proizvodi ista konditorska tvornica pod vlastitom robnom markom i da deterdžent nikad nije na istoj razini kao najnovija generacija deterdženata koje proizvodi dotična tvornica i plaća skupe TV minuta da poboljša njegovu prodaju. S druge strane, za manje zahtjevne proizvode poput čačkalica, folija, vreća za smeće, papirnate konfekcije i tome slično - vrijedi da uglavnom nije vidljiva razlika u kakvoći između interne marke trgovca i proizvođačeve. Štoviše, ponekad trg. lanac pomnim izborom proizvođača internog branda zapravo pomogne kupcu jer se oslone na proizvod srednje kakvoće, a povoljne cijene pa kupac sklon nelojalnosti markama manje luta. Ovo posljednje je razlog što su primjerice deterdženti i šamponi cca 20 % skuplji nego što bi trebalo jer kupci imaju kroničnu navadu mijenjati marke pa se stalno treba investirati u marketing. Zaključno - gledajte što i od koga kupujete u sferi internih marki, a gore spomenuti primjer mlijeka u tetrapaku - e pa pomno promotrite njegovu nijansu kad ga ulijevate u šalicu. Prvorazredno mlijeko je bijelo kao snijeg, a mlijeko trg. marki ima često ružičastu nijansu što govori da se radilo o manje kvalitetnom mlijeku ili onome kojem je rok svježine bio pri samom kraju. To su te male razlike!