poput letećih tepiha

Sklopivi bicikli osvajaju hrvatske staze: Voze ih i Ripper i Kate Moss

sklopivi bicikli (1)
Foto: Ciklo-centar
1/9
08.08.2013.
u 11:04

– Osnovne su im karakteristike iznimna pokretljivost, brzina te su nadasve zabavni. Sklopivost i mala masa i veličina čini ih praktičnim za spremanje u stanu, automobilu, na radnom mjestu – govori nam Tomislav Špišić iz Ciklo-centra.

Ljetno doba godine uvijek je "špica" za ljubitelje vožnje biciklom. A u posljednje vrijeme na raznim stazama diljem Lijepe naše sve češće mogu se vidjeti i noviteti na dva kotača – sklopivi bicikli. O njima smo popričali s Tomislavom Špišićem, djelatnikom zagrebačkog Ciklo-centra.

– Postoji mnogo vrsta sklopivih bicikala, ovisno o tipu, kvaliteti komponenti i veličini kotača, koji mogu biti 16", 20", 24" ili čak i 26", poput kotača na MTB-u. Modela ima puno. Od gradskih, preko onih za put oko svijeta, do ultrabrzih nalik na moderne cestovne bicikle – kaže Tomislav te dodaje:

– Osnovne su im karakteristike iznimna pokretljivost, brzina te su nadasve zabavni. Ne mogu dovoljno naglasiti koliko se ljudi iznenade kada ih kupe jer obično ne očekuju od njih toliko ili su skeptični prema njima. Naravno, njihova sklopivost i mala masa i veličina čini ih praktičnima za odlaganje u stanu, automobilu, radnom mjestu ili gdje god je nekom potreban bicikl koji zauzima malo mjesta. Zato što je sklopiv, može se nositi sa sobom u većinu zgrada i javnih institucija, tako da ga je teško i ukrasti. Također, lako se stavi u vlak ili autobus, što olakšava duga putovanja na posao, godišnji odmor ili pomaže ako vas uhvati kiša negdje usput.

Dodaje kako za sklopive bicikle jedan njegov prijatelj prigodno kaže da su poput "letećih tepiha", a sklapaju se za 15 sekundi kad se malo uđe u štos.

Praktični za one ograničene prostorom

Upitali smo koje su još prednosti sklopivih bicikala u odnosu na ostale.

– Praktičniji su, posebice za ljude koji su limitirani prostorom, hitriji su i lakši od prosječnog gradskog bicikla. Unatoč uobičajenim pretpostavkama, jako su brzi. Naravno, kao i kod svakog bicikla, brzina ovisi ponajviše o vozaču. Također su i više cool, što i nije zanemariv faktor. Privlače poglede i ljudima su zanimljivi. Potiču razgovor na semaforu. Budući da se mogu prilagoditi po visini sjedala i volana, jedan bicikl može voziti više osoba različite visine. Većina modela dolazi i sa cjelokupnom opremom na sebi, poput blatobrana, nogara, prtljažnika, a neki modeli imaju i svijetla.

Sve to sjajno zvuči, no koje su im mane?

– Baš ih i nemaju, ali opet je ovisno o modelu. Možda nisu pogodni za jako visoke osobe, više od  1,90. Nema modela za šumu, iako se sa svakim mogu bez problema proći makadami te utabane staze i slično. Također, neki modeli nemaju jako niske brzine tako da nisu pogodni za ljude koji žive u nekim brdovitim mjestima gdje ima puno penjanja. Ali i to opet ovisi o modelu jer neki ih imaju. Na primjer, jedan moj prijatelj je s biciklom marke Dahon sudjelovao iz zabave u utrci ''Uspon na Zavižan'', i završio utrku u kojoj je prestigao dosta ljudi koji su se vozili na MTB-ima.

Speed najprodavaniji model

Otkrio nam je i koji su modeli najprodavaniji u Ciklo-centru.

– Najprodavaniji modeli su Dahon Vitesse i Dahon Speed D7, a slijedi ih Dahon Mu P8. Toliko su popularni da ih jako brzo rasprodamo pa ih trenutačno i nemamo u prodaji. Speed je i najprodavaniji Dahonov model svih vremena. A i ja sam ponosan vlasnik jednog.

Za kraj nekoliko savjeta za održavanje...

– Održavaju se kao i svi drugi bicikli, osim što jednom mjesečno treba običnim ključem 6 ili imbus ključem dotegnuti dva zgloba gdje se sklapaju. To traje pola minute. Uz pravilno održavanje traju godinama kao i bilo koji drugi bicikl – zaključuje naš sugovornik.

>>E-bicikli: Malo skuplji, ali vas voze i kad ste umorni od pedaliranja

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?