Adrenalinska zabava

Spuštanje na žici u ponor brzinom od 120 km/h

Mazda CX-5
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/19
17.07.2017.
u 09:38

Dvoje poslovnih ljudi, direktorica Večernjaka Andrea Borošić i konzultant Dario Periškić, novom Mazdom CX-5 otišli su se opustiti u novi najduži zipline u Europi “Pazi medo” na Plitvicama

Gore, na startnoj platformi, sličnoj kućici iz koje se na startu utrke spuštaju skijaši, samo bez tla pod nogama, na 940 metara nadmorske visine s koje pogled puca na nepregledno zelenilo Like i na koju se dolazi makadamskim šumskim putem, sasvim je mirno. Smireni su i tehničari koji ziplinere kopčaju na žicu. Ali onima koji se spremaju spustiti na sajli pričvršćenoj 80 metara u ponor nije baš svejedno. Adrenalin je u posljednjim trenucima prije spuštanja na vrhuncu, a kad napokon krenu u avanturu, počinje pravo uživanje koje traje skoro dvije minute. Toliko, naime, treba da se na najdužem ziplineu u Europi spusti od vrha do centralne zgrade.

Daleko od gradske vreve, sastanaka i staklenih ureda, u netaknutoj prirodi u ličkom mjestu Rudopolje između Korenice i Otočca, na samoj zapadnoj granici našeg najpoznatijeg nacionalnog parka Plitvičkih jezera, nalazi se jedan od najbržih ziplineova u Europi. Pitoresknu ličku idilu samo nekoliko puta dnevno poremeti kompozicija vlaka jer kroz Rudopolje prolazi željeznička pruga Zagreb – Split. A upravo iznad pruge avanturisti jure pričvršćeni na žicu, vodoravno poput ptica, brže i od jurećeg nagibnog vlaka.

Zipline, popularna “sajla”, u posljednje je vrijeme jedna od najpopularnijih adrenalinskih zabava, a ove godine otvoreni zipline “Pazi medo s 1700 metara dužine i brzinom do 120 km/h i jedini u Hrvatskoj na kojem se spušta u ležećem položaju nudi upravo to – kratki adrenalinski bijeg od svakodnevnih poslovnih obveza i punjenje baterija za nove radne zadatke.

Upravo to su odlučili napraviti i spustiti se ziplineom predsjednica uprave Večernjeg lista Andrea Borošić i poduzetnik te konzultant u poljoprivredi Dario Periškić. Zaljubljenici u rekreaciju i adrenalinske sportove kojima održavaju fizičku kondiciju, ali se i rješavaju stresa koji je neizbježan u poslovnom svijetu, iz Zagreba su se u Liku zaputili novom Mazdom CX-5.

Prvo trčanje pa na posao

Druga generacija popularnog japanskog SUV-a idealan je automobil za poslovne ljude avanturističkog duha jer, osim poslovnog imidža, sigurnosti i komfora koje pruža na cesti, omogućuje i ugodnu vožnju makadamom, kojim smo morali proći kroz šumu. Sasvim je solidnih terenskih sposobnosti kada postoji potreba. Najbolje od oba svijeta, rekli bismo – dovoljno otmjen za poslovni sastanak ili odlazak u kazalište, a u isto vrijeme uvijek spreman za silazak s asfalta i vožnju po blatu.

Poslovnjaci sve više biraju SUV automobile u kojima mogu na sastanak ili u kazalište, ali i na makadam kada je potrebno

– Moj dan započinje obveznim trčanjem, kojim uz teretanu cijele godine održavam formu. A adrenalinski sportovi su mi izazov i strast. Probao sam svašta, od najluđeg bungee jumpinga do sportskog penjanja – kaže nam Dario Periškić, dok mu domaćini oblače posebno odijelo s pomoću kojeg će ga zavezati za uže po kojem će se munjevitom brzinom spustiti te stavljaju neizostavnu zaštitnu kacigu.

Kaciga mu definitivno nije bila nužna dok je putovao do Rudopolja. Novi CX-5 nasljednik je modela istog imena kojim je Mazda 2012. krenula sa svojom inovativnom SkyActive tehnologijom i izradila jedan od najdinamičnijih SUV-ova na svijetu. Sada pruža još bolja vozačka svojstva i udobnost, ali i sigurnost, nakon gotovo 700 izmjena u odnosu na prethodnika . Primjerice, poboljšana je upravljivost na cesti jer dorađeno podvozje i serijski sustav G-Vectoring Control, koji reagira na zakret upravljača, brzinu i položaj papučice gasa te u trenu reducira pogonski moment kako bi prednji kotači bolje 'uhvatili zavoj', čine upravljanje intuitivnijim. S druge strane, sustav pogona na sva četiri kotača i-ACTIV s pomoću 27 senzora 200 puta u sekundi nadzire okolinu i uvjete vožnje te neprimjetno po potrebi šalje dio pogonske sile stražnjim kotačima, sprečavajući tako neugodno proklizavanje i gubitak stabilnosti. Sve da biste do adrenalinske zabave došli sa što manje stresa.

205.600 kuna stoji početni model nove, druge generacije Mazdina SUV-a CX-5 s benzincem od 165 KS, dok dizelaš sa 150 KS i boljom opremom stoji 245.114 kuna

Projekt ovog sportskog centra kojim upravlja udruga “Rudopolje moje” podržala je općina Vrhovine s ciljem da mladi ostanu u Lici te da se privuku posjetitelji kako bi upoznali njezine ljepote, a velik dio ulaganja od 1,7 milijuna kuna povučen je iz EU fondova.

Tiha u kabini, brza u zavojima

– Završena je tek prva faza projekta koji u konačnici uključuje tri hostela, skijalište s 5 km staza koje će preko ljeta služiti kao downhill staza za brdske bicikle i još jedan zipline dužine 2950 metara, koji će biti najduži na svijetu, veći i od trenutačno najdužeg u Čileu – rekao nam je voditelj projekta Saša Kmezić.

A u povlačenju novca iz EU fondova zajedničku temu pronašli su s Darijem Periškićem, članom Svinjogojskog klastera Slavonije, koji o tome savjetuje naše poljoprivrednike, ponajprije uzgajivače svinja, ali na isti način i govedare, ovčare, uzgajivače koza, a sve više i voćare.

– Cilj nam je okupiti svinjogojce Slavonije, pa i cijele Hrvatske kako bi aktivno sudjelovati u kreiranju poljoprivredne politike. To je ozbiljan projekt u kojem se radi poslovni plan i program za pet godina, a za koji se dobivaju novčana sredstva od EU, organizira se tržište proizvodnje, definira kvaliteta i, što je vrlo bitno, aktivno se sudjeluje u poljoprivrednoj politici – kaže Periškić.

Direktorica Večernjaka Andrea Borošić prije zipline spuštanja čini se vrlo mirna. Barem izvana. Navikla je, kaže, na krizne situacije u dinamičnom medijskom biznisu, česta putovanja i stalnu dostupnost bez službenog radnog vremena, kao i mnogobrojne adrenalinske avanture poput raftinga i sportskog jahanja. Svakodnevno se rekreira trčanjem i odlaskom u teretanu, dok se prijatelji šale da je i prvakinja u brzom ispisivanju e-mailova.

– Ne bih mogla zamisliti život bez sportskih aktivnosti, pa tako i na odmoru trčim i plivam, uglavnom sam stalno aktivna. Zbog toga su mi ovakvi adrenalinski izazovi u prirodi vrlo privlačni. Dvije godine radila sam i kao vodič na safariju na Kanarskim otocima, gdje sam turiste vozila u terencima i od tada jako volim automobilske terenske avanture. A za takve gušte vrlo je zgodno voziti automobil koji je sposoban biti odličan i na autocesti i na makadamu – kaže Andrea Borošić.

1700 METARA dugačak je zipline Pazi medo u Vrhovinama po čemu je najduži u Europi, a u planu je gradnja još jedne žice koja će biti dugačka 2950 metara

Poslovni ljudi upravo zbog načina na koji provode slobodno vrijeme sve češće umjesto klasičnih limuzina biraju SUV automobile. Ali, dakako, pritom se ne žele odreći udobnosti i brzine putovanja. Nova Mazda CX-5 to omogućuje to već s početnim dizelašem sa 150 KS (od 245.114 kuna), dok top-izvedba kakvom smo se dovezli do Rudopolja, sa snažnijim dizelskim motorom sa 175 KS, pogonom na sva četiri kotača i odličnim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, stoji najmanje 353.284 kune. Mazdini inženjeri posebnu pozornost pri razvoju druge generacije CX-5 posvetili su udobnosti i smanjenju razine buke i po tome Mazdin SUV jednostavno fascinira, pa neometano uživate u vrhunskom zvuku novog Bose audiosustava s 10 zvučnika. Jednako oduševljava i i-Activsense ''zbor anđela čuvara'' s radarskim tempomatom, prepoznavanjem prometnih znakova, adaptivnim 12-segmentnim LED svjetlima i “head up” zaslonom koji sve bitne informacije vozaču u visini očiju projicira na vjetrobransko staklo.

Za razliku od Darija, čijih je 110 kg bilo i više nego dovoljno za akceleraciju pri spuštanju ziplineom, Andrea je za spuštanje morala dobiti 20 kg utega kako bi se brže kretala.

– Ma fantastično, lijepo je bilo letjeti 80 metara iznad šume tolikom brzinom pa, iako traje kratko, samo nekoliko minuta, zipline je prava adrenalinska uživancija, to su trenuci za pamćenje – kazala nam je Andrea.

A da oboje poslovnih ljudi ne može samo tako ostaviti posao ni na nekoliko sati i otići u prirodu uživati u adrenalinskim sportovima, dokazuju telefonski pozivi koji nas prekidaju u čavrljanju. Ipak, još malo uživanja nudi zavojita Lička magistrala na povratku u Zagreb na kojoj Mazda CX-5 jednostavno briljira upravljivošću i nezaobilazni slapovi i mir Rastoka, gdje se rijeka Slunjčica preko sedrenih barijera prelijeva u Koranu.

Sadržaj omogućila Mazda

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije