Pravila odijevanja

Svaki drugi zaposlenik mora biti odjeven kako mu to odredi šef

'muskarci i zene posao ured sastanak'
''
19.02.2011.
u 11:52

S opomenom, čak i s novčanom kaznom, za neprimjeren izgled na poslu susrelo se 19 posto zaposlenih u Hrvatskoj

Odijelo ne čini čovjeka, ali u samo sedam sekundi stvaramo prvi dojam o nekome. Kako to pomiriti i odjenuti se da sugovornik o nama pomisli najbolje? Za polovicu hrvatskih zaposlenika dvojbi je malo manje. Istraživanje portala Mojposao među tisuću zaposlenih pokazalo je da ih 20 posto ima propisan kodeks odijevanja na radnome mjestu, a njih 30 posto podliježe nepisanim, ali podjednako jasnim pravilima.

Samo za sastanke

Još 26 posto anketiranih mora se formalnije odjenuti kada ide na poslovni sastanak, a odijevanje 24 posto zaposlenih u Hrvatskoj posve je prepušteno vlastitu nahođenju.

– Vani su ti postoci mnogo bolji, čak 70 posto zaposlenika ima neku vrstu poslovnoga odjevnog koda. Razočarava i što se u nas ništa nije promijenilo u posljednjih pet godina; i 2007. samo je 50 posto zaposlenika imalo neka pravila poslovnog odijevanja. U nas poslodavci, očito, još nisu svjesni učinaka koje njihovi zaposlenici svojim izgledom odašilju prema van. Griješe i što uglavnom ulažu samo u imidž menadžera i slično, a jednako je važno i da, recimo, zaposlenik informatičar na posao ne dolazi u vesti u kojoj doma gleda televiziju – kaže Nives Borko iz concierge i lifstyle menadžment agencije “Minuta dvije”.

Stop minicama

– Pritom, ugodan poslovni izgled nisu skupa odijela i cipele, prepuni ormari. Ni uniformiranost nije odgovor. Individualnost je dobrodošla, ali pravila za radno mjesto podrazumijevaju higijenu i njegovan izgled, urednu kosu i nokte te odjeću koja ni samoj osobi ni sugovorniku ne odvlači pozornost – poručuje N. Borko.

Za nešto slično odlučili su se u Splitskoj banci. Iako upravo financijski sektor te turizam i ugostiteljstvo prednjače po broju zaposlenika koji imaju propisan kodeks odijevanja, u toj su se banci odlučili za ležerniji pristup. Definirali su, kažu, smjernice odijevanja za zaposlenike, ali one ne idu dalje od zabrane prekratkih suknji ili predubokih dekoltea te sportske odjeće i obuće. “Želimo da zaposlenici odijevanjem iskažu poštovanje klijentu, ali i da pritom ne izgube ništa od svoje individualnosti”, kaže Silvija Bareša, glasnogovornica Splitske banke.

Sankcija za propuste nema, ali te sreće nije 19 posto zaposlenika u nas, koji su se susreli ili s opomenama ili čak i s novčanim kaznama.

Komentara 5

PF
Pink_Floyd
13:31 19.02.2011.

Dolaze na posao smrdljivi, češnjak iz njih bazdi, nisu veš promijenili danima... sigurno da ih treba i kazniti i poslati na doma na tuširanje...

1O
1st-opinion
15:35 19.02.2011.

To je prije sevga stvar kulture i postovanja. U mnogim zemljam na zapadu postoji kodeks odijevanja i ponasanja na radnom mijestu i njega se mora striktno pridrzavati. Mnogi dolaze na radno mijesto neprikladno odiejveni, neuuredni, bez minimuma higijenskih normi, muskarci neobrijani masne kose, neootusirani, zene masne i neuredne, ili toliko nafarbane da ih ni rodjena mati nemoze prepoznati.

MI
MINERVA
16:16 19.02.2011.

Ovo je jedna od pametnijih europskih ideja koju svi poslodavci što prije trebaju preuzeti. Neke kolega na poslu doslovne smrde da ti se želudac okrene kad prođeš pored njih.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije