Ping pong s učenicama

Treba li u osnovne i srednje škole opet vratiti ocjene na polugodištu

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
12.08.2016.
u 13:00

Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije drži da ocjenjivanje učenika na polugodištu nema smisla i da je gubitak vremena

Iako je Šustarov tim u Ministarstvu obrazovanja kroz izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi planirao povratak zaključivanja ocjena na polugodištu, hoće li do toga zaista doći, ovisit će o tome tko će pobijediti na rujanskim izborima. Ako Vladu bude sastavljala SDP-ova koalicija, ocjena na polugodištu neće biti, a kakav će biti sustav vrednovanja, odnosno ocjenjivanja, ovisit će o tome što će u okviru kurikularne reforme predložiti stručnjaci.

Podijeljena mišljenja
– Kad budu prihvaćeni kurikularni dokumenti, vidjet ćemo kako će to izgledati. Moramo pričekati i vidjeti što o tome kažu stručnjaci, što će predložiti i do tada ne treba nagliti s bilo kakvim odlukama. Do tada se ništa na brzinu neće mijenjati – kaže nam SDP-ov strateg za obrazovanje prof. dr. Neven Budak, kandidat za ministra obrazovanja ako Narodna koalicija dobije izbore. On upozorava da se uspjeh učenika treba pratiti cijelu godinu, a roditelje i učenika kontinuirano obavještavati o uspjesima i teškoćama.

– Brojčana ocjena sama po sebi govori malo toga – zaključuje Budak.

No, ako buduću Vladu bude sastavljao HDZ, zaključne ocjene na polugodište će se vratiti. – Nezaključivanje ocjena na polugodištu bila je ničim izazvana i opravdana Jovanovićeva ideja u SDP-ovoj Vladi. Ima puno više razloga da ih se vrati. Mora postojati evaluacija rada učenika na polugodištu što je sigurno bitno i za njih i za roditelje, a konačno i za nastavnike koji tako lakše zaključuju finalne ocjene na kraju školske godine – kaže bivši HDZ-ov ministar obrazovanja dr. Radovan Fuchs.

Isto kao što su podijeljena mišljenja politike, podijeljena su i stajališta i iskustva nastavnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola..

– Zaključivanje ocjena ima smisla jer je, prije svega, duboko usađeno u našu tradiciju i povratna je informacija učenicima i roditeljima. Dojam je da smo prije imali dva manja stresa, na polugodištu i kraju godine, a nezaključivanjem smo dobili jedan veliki na kraju školske godine i mnoštvo nezadovoljnih učenika i roditelja koji nisu imali jasnu sliku o rezultatima – komentira Ljiljana Klinger, ravnateljica zagrebačke Osnovne škole Matije Gupca, naglašavajući da se mora definirati uloga ocjene zaključene na polugodištu.

Novi model

– Treba reći zbrajaju li se zaključene ocjene u dva polugodišta ili se zbrajaju sve ocjene čija aritmetička sredina daje zaključnu na kraju školske godine. Ja sam za zbrajanje svih ocjena jer je to jedino pošteno. Vrijeme je i da razmislimo o mogućnosti uvođenja postotaka kao modela davanja informacija o uspješnosti usvajanja znanja i stjecanja kompetencija učenika. Transparentnost i uređenost obrazovnog sustava zrcali se u kriterijima ocjenjivanja koji moraju biti jasni učenicima i roditeljima, a učiteljima da i ne naglašavam – kaže Klinger.

Za razliku od nje, Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije, nije za zaključivanje ocjena na polugodištu, ali kaže da sad ne treba ništa raditi, već pričekati dok se ne riješi pitanje kurikularne reforme.

– Zaključivanje ocjena na polugodištu nema smisla, to je gubljenje vremena, a o učenicima i njihovim rezultatima vodimo računa cijele godine. Nisu djeca postala lošiji učenici zbog nezaključivanja ocjena, čini mi se da su čak postala odgovornija – zaključuje Mladinić.

>> Ribić ide sa Sinčićem i Lovrinovićem: Ova koalicija ima odgovore na 3 glavna pitanja

Komentara 11

AP
apoxiomen007
13:05 12.08.2016.

Da

Avatar nekakav
nekakav
13:37 12.08.2016.

ping pong s učenicama?! jel čitate vi vaše tekstove?! zaključivanje ocjena jest naša tradicija stara 80 godina. i nije ništa lošeg u tome. i dijete i roditelj iz tog prolaznog rezultata vidi što se događa sa djetetom u školi, iz, iz tog običnog papira se da iščitati puno toga. oslobodimo učitelje silne papirologije, maknimo one smiješne zabrane koje otežavaju rad. učenik mora stalno učiti i raditi. danas učitelj mora najaviti kolko prije neki pismeni ispit. ne smiješ učenika ni dići usred sata i ispitati ga malo. ako je nemiran, opet ga ne smiješ izbaciti van. jako puno prava imaju, al očito nikakvih obveza. delikvente ne smiješ izbaciti sa nastave. možda zato da školskog pedagoga ne uznemiriš tijekom radnog vremena... ajmo zakonom propisati datume kad se i koji predmet smije odgovarati, unaprijed dajmo pitanja, i primjere sa riješenim zadacima istog tipa. da, čemu učiti. ocjene vratiti, svakako. čim više ocjenjivanja, to će se bolje raditi. zapamtite, djeca imaju ogroman, najveći, kapacitet za učenje. ako mogu na fejsu biti 8 sati dnevno, mogu za knjigom dva najmanje. one koji se čude zadacima na testovima, posebno na maturi, bih vratio, neka ponavljaju neki razred. očito nisu naučili osnove. da jesu, ne bi nikad pitali ni čudili se sasvim prosječnim zadacima na maturi.

QU
queenbitch
00:08 13.08.2016.

Daaaaa!!!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?