Televizijski oglasi često nude pogrešnu sliku proizvoda, a rijetko takvi primjeri završe zabranom prikazivanja određenog oglasa. U Velikoj Britaniji zabranjen je, ipak, oglas za jogurt Actimel, i to zbog činjenice da natpis "znanstveno dokazano" nije u potpunosti istinit.
Naime, u oglasu bočica Danoneova proizvoda skače preko užeta, dok se djeca igraju u dvorištu, a glas u pozadini govori kako "djeca vole Actimel, i on je dobar za njih". Nakon toga djeca vrište od veselja, a glas kaže: "Actimel. Znanstveno je dokazano da pomaže obrambenom sustavu vaše djece".
Oglas završava "žigom" koji na ekranu ispiše "znanstveno dokazano".
Prema oglasu, dakle, konzumacija proizvoda Actimel pomaže normalnom, zdravom školarcu štiteći ga od uobičajenih bolesti. Osim toga, iz Danonea tvrde da je 23 ljudi iz skupina od 6.000 u nekoliko studija izjavilo da im se zdravlje popravilo zbog konzumacije Actimela.
Osam studija provedeno je na djeci do 16 godina.
Neprikladne studije
Tvrtka je, tvrde iz organizacije Advertising Standards Authority (ASA), provela dvije studije na hospitaliziranoj djeci u Indiji koja su patila od proljeva ili primali lijekove za gastritis i slične bolesti. ASA smatra da se takav učinak ne može primijeniti na zdravu djecu.
U druge dvije studije ispitani su učinci Actimela na djecu staru između 10 i 18 mjeseci. Takvi se rezultati, smatraju u ASA-i, ne mogu također primijeniti na djecu staru do 16 godina.
Niti ostale provedene studije nisu bile puno točnije.
ASA je utvrdila da oglas treba zabraniti jer krši pravila dajući pogrešne informacije te netočne dokaze.
U tvrtki Danone su, prenosi britanski Daily Telegraph, vrlo razočarani ASA-inom odlukom.
- Naše su znanstvene tvrdnje potkrijepljene brojnim dokazima. Te je studije osmislio i odobrio odbor međunarodno priznatih stručnjaka.
U Hrvatskoj odluku mora donijeti Ministarstvo zdravstva
Inače, nedavno je i u Hrvatskoj pokrenuto pitanje je li istinito ono što se tvrdi u oglasima za neke od proizvoda, među kojima je i Actimel. Iako je Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) zaključila da nema znanstvenih dokaza da Actimel i Activia pospješuju imunološki sustav i reguliraju probavu, u hrvatskom su ogranku Danonea ustvrdili da istraga EFSA-e još nije završena te da će se proizvodi i dalje prodavati.
Za odluku o prodaji proizvoda u Hrvatskoj nadležno je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi, dok Agencija za hranu može tek dati svoje mišljenje o nekom proizvodu.
U Britaniji zabranjen oglas za jogurt Actimel
Televizijski oglas zabranjen je zbog natpisa "znanstveno dokazano", za koji stručnjaci tvrde da je neistinit, odnosno da su provedene studije neprikladne.
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
nije zlato sve sto sija