Pod neobičnim imenom “Bivše i bivši – prekid koji se pamti”, koje podsjeća na raskid romantične veze, krije se zapravo kampanja nepušenja.
Počinje danas, 9. ožujka, na prvi dan korizme, a trajat će do 31. svibnja, Svjetskog dana nepušenja. Temelj je ove nacionalne javno-zdravstvene kampanje isticanje pozitivnih strana nepušenja radi stvaranja pozitivna stajališta o tome da se može prestati pušiti. Tijekom kampanje svi bivši pušači i oni koji žele prestati pušiti moći će snimiti svoje kratke izjave o načinima ili poteškoćama u prestanku pušenja na videokioscima na glavnim trgovima Zagreba, Splita, Osijeka i Rijeke.
Postavit će se na kraju i “Baltazar mašina” u koju će svi koji žele prestati pušiti moći simbolično ubaciti posljednju kutiju cigareta i time početi zdraviji život “bivših”, rečeno je jučer na konferenciji za novinare u Ministarstvu zdravstva u povodu početka kampanje.
Uoči početka kampanje, udruga Difrakcija u suradnji s agencijom Medianet provela je telefonsku anketu među 600 ispitanika, 300 pušača i 300 nepušača, u dobi od 18 do 47 godina.
Među starijima od 18 godina 75 posto je nepušača. Ipak, samo dva posto ispitanika zna da imamo tri puta više nepušača, a čak 46 posto ispitanika misli da je pušača dva puta više od nepušača.
Najviše ispitanika smatra da je dovoljno između dva i pet pokušaja da bi se prestalo pušiti, a na pitanje o motiviranosti za prestanak pušenja, više od 50 posto pušača odgovorilo je da su za to nimalo ili vrlo malo motivirani.
Razlike su znatne prema dobi, pa su oni u dobi od 18 do 29 godina najmanje motivirani za prestanak pušenja. Većina pušača, pak, tvrdi da su pokušali prestati pušiti.
Ja sam svoju posljednju kutiju godinama držao otvorenu pokraj TV-a u dnevnoj sobi. Ne pušim već 19 /devetnaest/ godina, a pušio sam tri kutije dnevno.