PROMO

Uspješni obiteljski biznis u srcu Novalje

Uspješni obiteljski biznis u srcu Novalje
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/6
PR
Autor
PR članak
18.12.2017.
u 10:35

Obitelj Bosak i njihov restoran Antika jedni su od lokalnih ugostitelja za čije se specijalitete traži stol više

Novalju iz godine u godinu posjećuje sve veći broj ljudi, pa je tako samo u 2016. godini na ovom području zabilježeno je 5,4 posto više dolazaka i 4,9 posto više noćenja nego godinu ranije. Iako se obično smatra da je ta destinacija privlačna pretežito među stranim turistima, i domaćih je gostiju sve više – 2016. godine bilo čak 8,4 posto nego 2015. Stranih je pak turista u istom razdoblju bilo za 5,3 posto više nego 2015., a prosječna duljina njihova boravka iznosi 6,5 dana. Prevedeno u brojke, radi se o nekoliko dobrih sezona i za iznajmljivače i hotelijere i ugostitelje, ali i sjajnim preduvjetima da ovaj grad svojevremeno bude proglašen i gradom s najvećim BDP-om po glavi stanovnika. Te 2016. godine u Novalji je ostvareno ukupno 1 439 483 noćenja, a dok se čekaju finalni rezultati za tekuću 2017., jedan od lokalnih poduzetnika otkrio je koje prednosti i prilike leže u takvom turističkom zamašnjaku kakvom Novalja svjedoči proteklih nekoliko godina.

Foto: Robert Demo

Jedan od dobrih primjera uspješnog poduzetništva tamošnja je konoba Antika, među domaćim i stranim gostima čuvena po mesnim specijalitetima, obiteljski je biznis započet prije desetak godina. Braća Bosak zadovoljni su poslom pri čemu jednu sezonu posebno izdvajaju i kažu da je bila vrhunska te dodaju da se od tada mnogo toga promijenilo. "Sezona 2015. bila je najbolja. Te smo godine radili sjajno, a svaka kasnija donijela je nešto novo. U Novalji se trenutno mijenja profil gostiju, dolaze sve mlađi kojima su najatraktivniji festivali i tzv. spring break. Govorimo o ljudima drugačije platežne moći te različitih navika i potreba. Rekao bih da ćemo za sljedeću godinu morati njima prilagoditi naše jelovnike, ali tako izgleda rad u turizmu – važno je ostati konkurentom i poželjnom lokacijom", istaknuo je Zvonimir Bosak. Da im transformacija i opstanak na tržištu dobro idu najbolje svjedoče njihovi uvijek puni stolovi dok su popularnost primarno osigurali kvalitetnim namirnicama i standardima kvalitete od kojih, kako kažu, ne odustaju. Što se tiče ranije spomenute prilagodbe jelovnika potrebama na tržištu tiče, radi se prije svega o uvođenju određenih brzih jela za one goste koji nemaju vremena ili naviku sjedati za duži obrok.


Ono što se obično u svakom prilogu posvećenom ovoj konobi istakne u prvi plan njezin je drveni i rustikalni interijer, a ime je odabrano u skladu s lokacijom na kojoj se nalazi. Inače je za Novalju karakterističan značajan broj arheoloških nalazišta i iskopina, što je malo poznato široj javnosti s obzirom na to da je prva asocijacija pri spomenu otoka Paga i ovog grada zapravo turizam usmjeren na zabavu. No, u Antici je antičko samo stil koji su odabrali pri unutarnjem uređenju dok se njihovoj u kuhinji nalaze mlade snage. Što se tiče pronalaska zaposlenika, kao i većina ugostitelja u Hrvatskoj, i Antika je nekoć imala svojih problema. No, da bi se izbjeglo ponavljanje jednake priče svake godine i da bi im se kvalitetni radnici vratili i sljedeće sezone, stimulira ih se dobrim uvjetima. "Pokazalo se s vremenom da su Slavonci među najbolji radnicima i stvarno smo zadovoljni. Nastojimo da nam se isti ljude vrate i sljedeće godine jer smo već uhodana ekipa. Posebno brinemo i o njihovu smještaju, da je uredan i udoban jer nakon smjena koje znaju trajati do 10 ili više sati netko tko je to vrijeme proveo na nogama zaista zaslužuje komfor. Nisu svi uvijek bili fer prema sezonskim radnicima, a onda ne čudi i što dobar dio ljudi niti ne želi raditi u ovom sektoru", nastavio je Bosak.

Foto: Robert Demo

Dodao je i da svoje sezonske radnike povezuje s drugim vlasnicima restorana i ostalih ugostiteljskih objekata na kontinentu kako bi nastavili raditi do sljedećeg ljeta. Sezona kod nas, ističe, još uvijek kratko traje i svakako bi je trebalo produžiti. "Masovni je turizam dobra prilika za zaradu i toga se ne treba bojati. Uz dobar razvojni plan, prepreka ne bi smjelo biti. Iskoristimo to što imamo", smatra Bosak. Također, nastavlja, iako se o Zrću u ostatku Hrvatske govori uglavnom s negativnošću ono je Novalju i Pag, a samim time cijelu našu zemlju, populariziralo među stranim gostima. U Novalji se sada gradi nekoliko luksuznih hotela tako da, ističe, i nije sve samo u party – turizmu i apartmanizaciji kojoj se toliko prigovara. Osnažena je i ponuda aktivnog turizma, dobrih restorana ne manjka, a od popularnosti destinacije profitiraju svi. Doda li se tome i atraktivnost prirodnih ljepota i zanimljivosti kao što su Paška solana ili Lunski maslinici, k tome i blagodati mediteranske klime te borovih šuma, prepreka za novi razvojni val zapravo nema. Ovaj se turistički biser otoka Paga, dakle, već se razvija u svim smjerovima, a u toj je prilici važno prepoznati i zadržati svoje mjesto, poručio je na kraju Zvonimir Bosak.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?