Izračuni povećanja rizika od prometne nesreće zbog upotrebe mobilnog telefona u vožnji možda su bili precijenjeni, pokazala je nova analiza.
Takozvana "rastrojena vožnja" postala je veliki zdravstveni problem u posljednjih nekoliko godina. U većem dijelu svijeta razgovaranje na mobilni telefon kao i pisanje SMS-ova zabranjeno je. Ipak, studije su pokazale različite rezultate koliki je zapravo utjecaj upotrebe mobilnih telefona na vožnju i rastrojenost.
Richard A. Young sa sveučilišta Wayne Stateu Detroitu testirao je GPS podatke 439 vozača tijekom 100 dana, donosi Reuters, te zaključio da se većina nesreća dogodila zbog vremena provedenog u automobilu, odnosno duljine vožnje jer su unesrećeni proveli oko tri četvrtine vremena dulje za upravljačem na dan nesreće. Uspoređujući svoje rezultate s rezultatima ranijih relevantnih studija koje su za nesreće okrivljavale upotrebu mobilnih telefona, došao je do zaključka da je povezanost povećanog rizika od nesreće i mobilnih telefona statistički beznačajna. Upravo te studije s kojima je uspoređivao svoje rezultate tvrdile su kako je zbog upotrebe mobilnih telefona rizik od nesreće četverostruko veći.
Young smatra da će rezultati njegove studije pomoći objasniti zašto neke druge studije također nisu pronašle povezanost između upotrebe mobilnih telefona i povećanog rizika od nesreće.
Ipak, to ne znači da vozači trebaju čavrljati na mobitel ili slati SMS-ove tijekom vožnje jer su brojne studije, koje ne koriste upitnu metodu, pokazale da je upotreba mobilnih telefona u vožnji, a posebice pisanje SMS-ova, vrlo riskantno.
Svakako treba napomenuti kako sve vrste analiza imaju svoja ograničenja i ne mogu točno odrediti koliko je zapravo rizik od nesreće za vrijeme upotrebe mobilnih telefona. Moguće je da su rezultati ranijih analiza zaista bili precijenjeni, ali nitko ne može reći koliko.
Odmah prepoznas kada neko telefonira tokom voznje i to treba ostati zabranjeno. O citanju i pisanju SMSa da ne govorim. Stvarno moras biti idioti ici citati/pisati SMS tokom voznje.