sigurno na 2 kotača

Zagreb dobiva 'cycling unit', za rješavanje problema biciklista

Biciklisti vožnja
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
1/11
08.04.2014.
u 14:53

Radna grupa okupljat će predstavnike gradskih ureda, ali i bicikliste, a zadatak će biti prikupljanja informacija i prioriteta za popravke i proširenje biciklističke mreže obećali su pozvati i sve bicikliste.

Voziti bicikl gradskim ulicama nije ni približno jednostavno ni bezopasno, a kao najbolji argument može se navesti prošlogodišnje 422 nesreće s dvije poginule i 326 ozlijeđenih osoba. Uz nepažnju biciklista koja je glavni uzrok nesreća, udruge biciklista optužuju i lošu prometnu infrastrukturu biciklističkih staza.

Ove godine mala ulaganja

Njihov glas posljednjih se godina zbog dobre organiziranosti čuje sve više pa su na brojne prozivke i u gradskoj upravi odlučili poslušati apele.
Iz Sindikata biciklista koji je formiran upravo zbog loše biciklističke infrastrukture kazali su da su nedavno iz Ureda za promet dobili obećanje da će se od sljedeće godine ozbiljno početi ulagati.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

– Do rujna ove godine Grad bi trebao, prema najavi, imati sve podatke o nedostacima i prioritetima ulaganja u biciklističku infrastrukturu te bi prve prave akcije trebale biti uvrštene već u proračunu za 2015. godinu – kazao je Vladimir Halgota iz Sindikata. Za taj posao osnovat će se radna grupa ‘Zagreb cycling unit’ koja bi okupljala predstavnike više gradskih ureda, a u posao prikupljanja informacija i prioriteta za popravke i proširenje biciklističke mreže obećali su pozvati i sve bicikliste.

Do rujna ove godine Grad bi trebao, prema najavi, imati sve podatke o nedostacima i prioritetima ulaganja u biciklističku infrastrukturu te bi prve prave akcije trebale biti uvrštene već u proračunu za 2015. godinu

Vladimir Halgota

Sindikat biciklista

Ove godine obavit će se pak tek manji zahvati na spuštanju rubnjaka, označavanju prijelaza biciklističkih staza preko raskrižja i postavljanju kanalica za kotače na stepeništima kako bi se izbjeglo nošenje bicikla. Iz Sindikata biciklista kazali su da i oni rade na popisu staza, najugroženijih mjesta gdje biciklističke staze nisu spojene i drugih problema vozača na dva kotača te da će tijekom travnja sve te podatke objaviti na novoj internetskoj stranici.

Na taj način, kazali su, biciklisti će moći unijeti svoja zapažanja, a gradska uprava u konačnici bi mogla te podatke koristiti za poboljšanja. Uz Sindikat biciklista sve je aktivnija i Udruga Moj bicikl koja će u svibnju održati besplatne tečajeve sigurne vožnje bicikla gradskim ulicama.

Bicikl nije igračka

– Cilj projekta je promicanje biciklističke kulture i tolerancije među svim sudionicima u prometu, a ciljana skupina su punoljetni građani i studenti koji žele naučiti sigurno upravljati svojim ili javnim biciklom, upoznati prometne znakove, pravilno signalizirati i kretati se označenim biciklističkim stazama te prometnicama kroz grad – kazala je Darinka Jug, predsjednica Udruge.

Istaknula je kako prije svega svi trebaju imati na umu da je bicikl vozilo, a ne igračka i da bezbrižnost u kakvoj je vozač uživao tijekom djetinjstva može imati opasne posljedice.
– Nedovoljna samozaštita biciklista jedan je od vodećih razloga stradavanja, a tu ulazi vožnja bez reflektirajućeg prsluka i opreme. Dodamo li tome podatke o tome koliko biciklisti krše prometna pravila, jasno je zašto je velik broj nesreća – kazala je Darinka Jug.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Komentara 2

RU
RupertMelkus
21:55 08.04.2014.

Maknite biciklističke staze sa nogostupa na južnom Zelenom valu, Gundulićevoj (sa obje strane od sjevernog Zelenog vala prema Varšavskoj), Martićevoj itd. Jednostavno ti su nogostupi preuski za pješake, bicikliste, kante za smeće, semaforske ormariće, skele itd, a o tome oni koju su na ta mjesta postavljali staze nisu razmišljali. Nije dovoljno da nekakve Udruge organiziraju besplatne tečajeve sigurne vožnje, pa 'ko dođe dođe već treba organizirati nešto ozbiljnije, obavezno i na višoj razini. Naravno i vozači motornih, hybrid, elektro i inih vozila moraju poštovati bicikliste i držati se pravila. Također se često može vidjeti kako vozači skutera, da bi zaobišli gradsku gužvu, koriste biciklističke staze. To treba oštro kažnjavati. Danas sam vidio tipa (skuter Piaggio sa tri kotača, Blauer kožna jakna i kaciga sa Blauer naljepnicom) kako juri po nogostupu (nema biciklističke staze) u Medulićevoj ulici (bila je gužva na Ilici) ne razmišljajući o tome da mu može neko dijete, starija osoba ili bilo tko izaći iz haustora i da to može imati tragične posljedice. Takva bahatost me strahovito ljuti.

TO
Tot
08:33 09.04.2014.

mislim da je stvarno glupo pravilo Preko zebre, ako ne postoji označena staza, bicikl se mora gurati, to je debilno kao da vozača auta tražiš da preko zebre prugasi auto i pregura ga...no kakvi kreteni nam rade zakone....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?