Neuobičajeno visoke temperature u Europi na pragu jeseni nagrizle su tromjesečnu dobit švedskog modnog lanca Hennes & Mauritza (H&M), pokazuje objavljeno izvješće o poslovnim rezultatima u trećem fiskalnom tromjesečju.
U razdoblju od lipnja do kolovoza neto dobit H&M-a smanjena je devet posto, na 4,8 milijardi švedskih kruna (500 milijuna eura).
"Na većini tržišta prodaja je bila dobra do sredine kolovoza", rekao je izvršni direktor Karl-Johan Persson.
"Nakon toga na prodaju je negativno utjecalo neuobičajeno toplo vrijeme koje se nastavilo u rujnu, rezultiravši izazovnim početkom jesenske sezone", dodao je.
U rujnu očekuju povećanje prodaje na razini grupe, uključujući PDV, za samo jedan posto u lokalnoj valuti. Među ostalim razlozima za pad tromjesečne dobiti Persson izdvaja i jaki dolar, koji je utjecao na troškove nabave.
Ukupni prihodi uvećani su u trećem fiskalnom tromjesečju šest posto, na 56,8 milijardi kruna.
Za slabu prodaju u lipnju okrivili hladno proljeće
U lipnju su u H&M-u za slabu prodaju okrivili neuobičajeno hladno proljeće u Europi.
U danas objavljenom izvješću ističu pak "pozitivan stav o mogućnostima u 2017. i dalje, kako u pogledu prodaje tako i u pogledu profitabilnosti".
U cijeloj 2016. godini u H&M-u očekuju da će pojačati prisutnost u SAD-u i Kini otvaranjem 30 odnosno 47 novih trgovina.
Ove jeseni planiraju također otvoriti internetske trgovine u Kanadi i Južnoj Koreji, čime će do kraja 2016. biti putem internetskih trgovina prisutni na 11 novih tržišta. Ukupno će do kraja 2016. putem internetskih trgovina biti prisutni u 35 zemalja.
U financijskoj godini 2015/2016. planiraju neto povećanje broja fizičkih trgovina za 425 i ulazak na portorikansko, novozelandsko i ciparsko tržište.
U 2017. otvorit će fizičke trgovine "na četiri do pet novih tržišta, uključujući Kolumbiju, Island i Kazahstan", te nastavak širenja internetskih trgovina.
>>Stilska ikona David Beckham u novoj kampanji H&M-a
neka xl bude xl a ne s pa bute i prodali nekaj