Naš svijet prepun je tehničkih pomagala koja omogućuju lakšu i bržu komunikaciju, a možda smo sve otuđeniji i nesretniji.
Danas nam je moguće ne samo razgovarati i dopisivati se istodobno na raznim stranama svijeta, nego nam je moguće i vidjeti se i na neki način sudjelovati u raznim događanjima, od prirodnih kataklizmi do kulturnih i sportskih priredbi, od političkih prevrata do humanitarnih postignuća.
To nas čini dijelom suosjećajnijima, a dijelom ipak prezasićenima sve većom količinom informacija. Ovi ljetni mjeseci kao da su stvoreni pokazati nam zbilje na koje uvijek iznova zavibriramo jer su sastavni dio naših priroda i naših potreba.
Ako ne uspijevamo inače, barem tijekom godišnjih odmora posjetimo jedni druge s manje gledanja na sat, pohodimo rodbinu i znance i popričamo neopterećeni terminima, ostanemo koju uru dulje u noći ne bismo li nadoknadili ono što nam svakodnevica oduzima. Osim zabave, koja počinje sve više zauzimati mjesto u druženjima, čovjeku je ipak mnogo važnija i potrebnija istinska komunikacija.
Prevladavajući oblici bučnih (ljetnih) zabava možda upozoravaju na manjak istinskih odnosa, prave komunikacije ili pak na ispražnjene prostore duša. U takvim sve otuđenijim odnosima nikakva nam sredstva komunikacije ne mogu nadomjestiti one važne sadržaje koje svaki čovjek treba - pažnju, suosjećanje i ljubav.
Isusova pohvala Mariji, koja je "izabrala najbolji dio", nije kritika Marte koja svoga gosta želi poslužiti najboljim što umiju napraviti njezine ruke i njezina dosjetljivost, nego je upućivanje na bitno u ljudskoj komunikaciji. Dok se neki ljudi trude u vezi s medijima kojima bi pokazali pažnju drugima, dotle oni drugi biraju izravni, Isus bi rekao, "najbolji" put - posve se predaju odnosu slušanjem, govorom tijela i izlijevanjem duše.
"Marta, Marta, brineš se i uznemiruješ za mnogo, a jedno je potrebno!", kritika je našeg pouzdanja u medij, u sredstva i načine, i pokazivanje je puta u središte odnosa.
Taj "najbolji" put: razgovor, slušanje, govor tijela, govor duše; uvijek nam se pokazao i najdjelotvornijim i najdubljim i najboljim, a njime smo, uostalom, bili i najzadovoljniji. No to smo i ostavili u odnosu. A to je ipak "najbolji dio" naše komunikacije.