NA TESTU

Opel Zafira LPG - plinsko pojačanje za mobilnu obitelj

05.01.2009.
u 17:30

Opelov monovolumen - Zafiru - isprobali smo u kombinaciji sa srednje pozicioniranim ali bogatim Cosmo paketom opreme (ABS, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, el. podešavanje grijanih retrovizora, el. podizači stakala, automatski klima-uređaj, kontrole radija na kolu upravljača, radio CD,...), no naglasak testnog modela bio je na plinskoj instalaciji kojom je “pojačan” benzinski 1,8-litreni motor.

Naravno, to se pojačanje odnosi samo na autonomiju, jer Zafira na raspolaganju ima i spremnik benzina i spremnik plina. Ugradnja plinske instalacije stoji 12.418 kuna. Pred nižom cijenom litre plina prema litriu benzina, te ukupno većom autonomijom povukao se prtljažni prostor. Pod njim je, naime, na mjesto rezervnog kotača, ugrađen plinski spremnik, pa kotač zauzima mjesto u prtljažniku.

Dodatan prostor u testnoj Zafiri osiguran je konzolom s pretincima uklopljenom u krov vozila. Djeluje efektno, a i praktična je. Ta je konzola samo dio dodatne opreme, koje u testnom primjerku ima u ukupnoj vrijednosti 61.340 kn, pa je i konačna cijena automobila skočila na visokih 220.964 kune.

Prostranosti se u Zafiri zaista ne može prigovoriti, a zadovoljni smo i praktičnim razmještajem prekidača i pretinaca. Ono što nikako ne možemo “progutati”, pregrub je mjenjač. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa zapinjao je pri svakom ‘“šaltanju”.

Taj problem svakako treba riješiti. Benzinski motor sa 140 konjskih snaga najniža je granica za kojom u automobilu ovih dimenzija i mase treba posegnuti ako ne želite biti smetnja na cesti. U mirnijoj gradskoj vožnji bio nam je dovoljan, ali na žustrija ubrzanja možete zaboraviti.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?