Doznajte više

Psihologija supermarketa: koji su mali trikovi trgovaca?

Psihologija supermarketa
Thinkstock
26.10.2012.
u 11:24

Supermarketi su danas suočeni s velikom konkurencijom te se svakodnevno bore za doslovno svakog kupca. Koje lukave metode koriste?

 

Iako smo u trenutku kada namirnice plaćamo na blagajni supermarketa uvjereni da trebamo sve artikle koji se nalaze u kolicima – u realnosti često  to nije slučaj. Tako nekada zbog isteka roka trajanja robe ili nemogućnosti da sve konzumiramo – hranu bacamo a samim time bacamo i novac. Možda se to na tjednoj razini čini bezazlenim no ako se zamislimo da se na godišnjoj razini tako može baciti vrijednost omanjeg televizora, vrijeme je da nešto promijenimo.
Supermarketi su nevjerojatno vješti u promociji i marketingu svojih proizvoda. To je i normalno, s obzirom na veliku konkurenciju na tržištu. Trikovi su razni, od strateškog pozicioniranja pojedinih namirnica na važne punktove u dućanima do isticanja cijena individualnih artikala iako se prodaju u grupi i puštanja polagane glazbe koja nas na podsvjesnoj razini tjera da hodamo sporije i – vidom pokrijemo veće područje.
Snalaženje u labirintu
Moderne supermarkete odlikuje veličina i prostranost i oni su zapravo nastavak koncepta razvijanog u 30-im, 40-im i 50-im godinama prošlog stoljeća u Sjedinjenim Američkim Državama. Samim time osiguravaju doslovno mjesta za nevjerojatnu širinu proizvoda i velike mogućnosti izbora. Izbor robe je često toliko velik da postoje istraživanja koja govore o problemima s kojima se suočavaju potrošači danas. Tako je u studiji iz 2004. godine psiholog Aric Sigman ustvrdio da u pogledu odabira namirnica 'ljudi danas moraju donijeti više odluka u jednom danu nego što je to morao učiniti pećinski čovjek za cijelog svog života'. No, iako su naizgled prostrani i veliki moderni supermarketi i njihov prostor su organizirani impresivnom preciznošću i raspored elemenata u njima ima za cilj usredotočiti vašu pozornost na točno određene dijelove trgovine. 

 

Iako smo u trenutku kada namirnice plaćamo na blagajni supermarketa uvjereni da trebamo sve artikle koji se nalaze u kolicima – u realnosti često to nije slučaj. Tako nekada zbog isteka roka trajanja robe ili nemogućnosti da sve konzumiramo – hranu bacamo, a samim time bacamo i novac. Možda se to na tjednoj razini čini bezazlenim, no ako se zamislimo da se na godišnjoj razini tako može baciti vrijednost omanjeg televizora, vrijeme je da nešto promijenimo.

Supermarketi su nevjerojatno vješti u promociji i marketingu svojih proizvoda. To je i normalno s obzirom na veliku konkurenciju na tržištu. Trikovi su razni, od strateškog pozicioniranja pojedinih namirnica na važne punktove u dućanima do isticanja cijena individualnih artikala iako se prodaju u grupi i puštanja polagane glazbe koja nas na podsvjesnoj razini tjera da hodamo sporije i – vidom pokrijemo veće područje.

Snalaženje u labirintu

Moderne supermarkete odlikuje veličina i prostranost i oni su zapravo nastavak koncepta razvijanog u 30-im, 40-im i 50-im godinama prošlog stoljeća u Sjedinjenim Američkim Državama. Samim time osiguravaju doslovno mjesta za nevjerojatnu širinu proizvoda i velike mogućnosti izbora. Izbor robe je često toliko velik da postoje istraživanja koja govore o problemima s kojima se suočavaju potrošači danas. Tako je u studiji iz 2004. godine psiholog Aric Sigman ustvrdio da u pogledu odabira namirnica "ljudi danas moraju donijeti više odluka u jednom danu nego što je to morao učiniti pećinski čovjek za cijelog svog života". No, iako su naizgled prostrani i veliki moderni supermarketi i njihov prostor su organizirani impresivnom preciznošću i raspored elemenata u njima ima za cilj usredotočiti vašu pozornost na točno određene dijelove trgovine. 

Ostatak članka pročitajte na Pametnoj kuni.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije