Posljednji izvještaj tvrtke Jato Dynamics o europskom tržištu novih
automobila pokazuje da je tijekom veljače i dalje osjetan pad prema
istom lanjskom mjesecu, ali je mnogo manji nego u siječnju. To se,
ponajprije, može zahvaliti snažnom uzletu prodaje novih automobila u
Njemačkoj. Do punog su izražaja došle potpore njemačke vlade od 2500
eura pri kupnji novog i recikliranja starog vozila, pa je prošlog
mjeseca ovo tržište poraslo čak 21,5 posto.
Podaci za veljaču u Europi pokazuju pad prema istom mjesecu lani - 18,3
posto - dok je tijekom prvog mjeseca u godini taj pad bio 26 posto.
Tako je nakon dva mjeseca ovogodišnji pad registracija novih vozila
22,9 posto, što je vrlo ozbiljna brojka.
Nešto manji pad prodaje može se zahvaliti i povećanoj potražnji za
novim modelima. To je najviše istaknuto kod Forda Fieste. Sa 27.692
registracije porasla je potražnja od 15,6 posto prema prošlogodišnjih
23.947 u veljači, dok je na razini prva dva mjeseca rast 13,3 posto.
Među prvih deset najtraženijih modela pozitivan učinak prošlog mjeseca
imala je i Fiat Panda sa 5,7 posto rasta, te 20.538 registracija.
Istodobno je najveći pad doživjela Opel Astra koja je do početka ožujka
imala samo 32.564 registracije, što je prema prošlogodišnjih 55.912 pad
41,8 posto. Gotovo u stopu prati je Renault Clio, koji je sa 58.289 pao
na 34.721 registracija, što je smanjenje od 40,4 posto. Volkswagenov
Golf je i dalje najtraženiji model u Europi, iako je sa 69.151
primjerkom doživio 11,6 posto pada. Prošle godine drugi, Peugeot 207,
trenutačno je sa 51.919 primjeraka i padom od 32,2 posto na trećoj
poziciji.
EUROPA Tijekom veljače 18,3 posto manje novih osobnih automobila