Josipa Jutt Ferlan

'Promijenila sam zavjese u kavani da se s ulice vidi kako gosti uživaju'

Josipa Jutt Ferlan
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/9
16.04.2014.
u 21:00

Direktorica hotela Palace otvoreno o poslu, ljudima, Zagrebu....

Najstariji zagrebački hotel, koji je davno prevalio stotu i čiji imidž uvelike počiva na tradiciji, pa se zato i okitio dodatnom kategorijom Holel baština, poprilično netradicionalno za vrh domaćeg hotelijerstva – vodi žena.

I to žena koja navike smatra neprijateljima, sve ustaljeno bez kompleksa propitkuje i procjenjuje, a promjene voli i uvodi bez krzmanja.

Da je ova rođena Karlovčanka, odrastanjem i mladošću Opatijka, a svakodnevicom Zagrepčanka, sve spojila baš kako treba, potvrđuje i ‘friško’ dobiveni drugi mandat na čelu nadaleko poznatog zagrebačkog Palacea. Na početku prvog mandata i s ulice se moglo vidjeti da je stigla nova direktorica – Josipa Jutt Ferlan.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Odjednom je naša kavana postala otvorenija za prolaznike, mogli su već kroz prozor vidjeti goste kako uživaju ispijajući kavu...

– Nakon Esplanade gdje sam bila direktorica prodaje, prešla sam na mjesto direktorice marketinga i prodaje u Jupiter Adriji, da bih zatim postala članica Palaceove uprave. Dva mjeseca do imenovanja za direktoricu provela sam u promatranju ljudi i hotelskog poslovanja da vidim kakav je tko i tko što može.

Poslušala bih tuđe mišljenje, ali odluke sam donosila prema vlasitim prosudbama. Kad sam postala direktorica, prvo sam promijenila naoko neprimjetne detalje, poput zavjesa u kavani... – prisjeća se proljeća 2010. direktorica Palacea koja je zanat počela peći u Opatiji i nekad slavnom Kvarner Expressu.

– Promjene su nužne, a to sa zavjesama je bila sitnica, ali vrlo vidljiva sitnica. Odjednom je naša kavana postala otvorenija za prolaznike, mogli su već kroz prozor vidjeti goste kako uživaju ispijajući kavu...

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Nažalost, kod nas se često promjene svedu samo na nova imena. Ponekad mi se čini da kao društvo nismo zreli za poduzetništvo. Gledam mnoge propale tvrtke i vidim isti obrazac: energija se troši na smjene i kadroviranje, menadžeri se daju zavarati stavkom prihoda, a ne shvaćaju da je stavka troškova barem jednako, ako ne i važnija – sažima svoju poslovnu filozofiju Josipa Jutt Ferlan.

Palaceova menadžerica spremno priznaje da dio svoje energije mora čuvati i za svoja četiri zida. Dvostruka je mama s često odsutnim tatom jer i on radi u turističkoj branši. U šali za supruga kaže: – U dvanaest godina braka spojili smo tri zajedničke godine, ali hvala Bogu na baka-teta servisu.

Ona je žena koja svakodnevno uspješno “hendla” nekoliko stotina ljudi: svoju malu obitelj i veliku Palaceovu sa šezdesetak zaposlenika. Tu je, naravno, i dvjestotinjak gostiju, koliko ih ima kada je hotel pun. Suradnici ne pamte da su čuli njen povišen glas.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Ne vjerujem u viku

– Ne vjerujem u menadžere koji viču na svoje suradnike ni u one koji rade 12 sati dnevno. Kad smo u hotelu imali predsjednike, zbog ulaska u EU, na poslu sam bila već u četiri ujutro i ostajala iza ponoći. Ali većina poslova na svijetu u većini dana u godini može se odraditi u normalno radno vrijeme. Također mislim da su međuljudski odnosi iznimno bitni i mislim da kvalitetan menadžer to mora njegovati i poticati. Ton mogu podići samo ako rasprava na kolegiju postane presrčana pa da ih sve nadglasam i zatražim da se vratimo u uobičajene poslovne okvire. Ne bježim od problema, ali u Palaceu sve rješavamo otvoreno i bez spletki. Doduše, sličnu sam atmosferu i zatekla – kaže uspješna direktorica uspješnog hotela, čiji zaposlenici mogu računati da će se njihov izvanredan trud osjetiti i na plaći.

– Imamo mjesečne stimulacije i godišnju nagradu najboljem zaposleniku. Zvuči kao fraza, ali u turizmu su ljudi uistinu ključ svega i bez zadovoljnog domaćina ne može biti ni zadovoljnog gosta.Svi su Palaceovi zaposlenici ovih dana i na dodatnom testu. Dio se hotela preuređuje, povremeno zabruje snažne bušilice, ali u zajedničkim prostorima nema znaka građevinskim radovima i nitko ne pakira kovčege prije vremena.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Autocesta dovela strance

– Oko 90 posto gostiju su stranci. Autocesta prema moru sve je promijenila, odnijela nam je domaće goste jer Zadrani, Splićani... mogu stići kući za nekoliko sati i više ne ostaju prenoćiti u Zagrebu. Istovremeno nam je autocesta donijela strance koji ‘ukradu’ dan-dva od ljetovanja pa skoknu razgledati i Zagreb. Posljednjih godina naš se glavni grad snažno nametnuo kao city break destinacija. Uza sve njegove ljepote i atrakcije, moram reći da turisti naročito ističu sigurnost. Jako im se sviđa zagrebačka špica, zanimljiv im je naš način života s ispijanjem kavica u brojnim kafićima na otvorenim terasama. Strani gosti obavezno se dive kako su naši ljudi lijepi, žene dotjerane, ali definitivno ih osvoji taj osjećaj sigurnosti - prepričava Palaceova menadžerica dojmove posjetitelja Zagreba.

>>Nahranila je papu, tri predsjednika, oskarovce, a sve je naučila od none u rodnoj Istri

>>'Imali smo 34 mil. kuna prihoda, a politika me poslala u arhivu'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije