Renault je prošle godine postigao dobre rezultate s RS izvedbom Clija,
pa je ponudio i posebnu izvedbu R27 F1 Team. Riječ je o još žešćem
modelu, koji pokreće isti pogonski stroj, ali može se pohvaliti drugim
zanimljivostima. Tako R27 F1 Team dolazi s Cup-podvozjem kojem je
prema običnome povećana krutost.
Kruće podvozje
Prednje su opruge 27 posto kruće, stražnje 30 posto, dok je deset posto
povećana krutost amortizera, koliko je kruća i karoserija. Novopodešen
ovjes, uz nižu točku gravitacije, omogućuje modelu R27 F1 Team bolji
doživljaj na stazi i svladavanje zavoja. Nadalje, ovaj je model i 7
milimetara niži pa je dobiven bolji koeficijent otpora zraka. R27 F1
Team serijski dolazi s bušenim prednjim diskovima - i to od 312 mm
sprijeda, odnosno 300 mm straga - i u crveno obojenim kočionim
kliještima, čime se dodatno naglašava sportski duh.
Ova serija vozila može se, kao i veći Megane R26, pohvaliti i unikatnim
naljepnicama. U vožnji ovaj model teško nekoga može ostaviti
ravnodušnim. I dok se novoj generaciji RS-a, u odnosu na staru,
prigovaralo zbog osjećaja eksplozivnosti, mnogi su to zaboravili, i
ustvari se navikli na ovu uglađeniju izvedbu.
Uz vrlo dobro prilagođen ovjes, osigurana je izvrsna “poslušnost”
govorimo li o kontroli i u ekstremnijim uvjetima vožnje. Automobil je
sasvim predvidiv, čime se povećava užitak u vožnji. Lakoća upravljanja
jamči mu svakodnevnu iskoristivost, ali i nezaboravno ludovanje na za
to pripremljenim stazama.
Serijska Recaro sjedala
oduševljavaju zadržavanjem tijela
Foto: Saša Zinaja
Kratki stupnjevi prijenosa
Ljubitelji ovakvih automobila neće imati prigovora ni na tvrdoću, što
će, pak, zamjeriti oni koji se svaki dan ne voze u ovakvim modelima.
Vrlo kratki stupnjevi prijenosa dobro su odmjereni, a serijska Recaro
sportska sjedala oduševljavaju zadržavanjem tijela uza sebe. Problem
može biti tek ulaženje i izlaženje iz njih.
Renault Sport ponovno je pokazao i dokazao da zna napraviti vrhunski
proizvod, a kao dodatni plus mogućim kupcima ide i relativno povoljna
cijena.
NA TESTU