Dosada smo stampedo fotoreportera, snimatelja, novinara i znatiželjnika na modnim revijama gledali uglavnom kada se u prvom redu pojavi Severina. Ovog puta bilo je sve to na “entu” potenciju, jer se na samom početku petnaestog po redu Nivea Cro-A-Portera, večeras u podzemlju West Gatea, pojavila Seka Aleksić. Nismo zastali kako bi saznali njeno viđenje hrvatske mode, jer ni Cro-A-Porter više nije sinonim za istu.
Naime, ono što smo večeras vidjeli bila je recesijska verzija stare priče “ruka ruku mije”. Viktor Drago je za svoju modnu manifestaciju dobio senzacionalnu pistu u ogromnom prostoru koji može progutati tisuće i tisuće ljudi (i sinoć ih je na početku bilo mnogo), a šoping centar na toj istoj pisti publici koja je došla vidjeti autorsku modu nudi svoje revije. Tako smo sinoć odgledali reviju Vero Mode, a što publika o tome misli bilo je i više nego jasno iz potpunog muka koji je pratio tu reviju bez i malog kurtoaznog pljeska za trud manekenki. No, ne želimo biti licemjerni. I potpisnica ovih redova ima pokoju majicu iz te iste Vero Mode, ali takva revija nema što tražiti na pisti koja se hvali perjanicama domaće mode i pomno probranim stranim gostima, jer tu zapravo i nije riječ o modi, već o “copy” sistemu koji nudi brzopotrošne trendove u još brže potrošnoj kvaliteti, ali po svima dostupnim cijenama.
Na sreću po sam početak Cro-A-Portera ponudili su nam i odličnu - pravu autorsku - modu. Najbolje iz prve večeri je velika kolekcija Tea Perića za splitsku modnu kuću MAK, posvećena divama starog Hollywooda. Teo Perić je ovog puta dao najbolje u retro krojevima odličnih haljina i jakni skraćenih rukava. Ispisao je modnu posvetu istinskoj ženstvenosti kojoj ne nedostaje ni seksepila ni nježne romantičnosti, a istovremeno je nosiva u svim prigodama, i ne manje važno - svim brojevima. Zanimljiva je bila i kolekcija Ogi Antunac, sva od svile i kože. Njen rock štih pokvarila je poneka pomalo “babasta” suknja, ali posebno privlačni bili su kožni komadi, koji su na trenutke izgledali nježnije i delikatnije od svilenih dijelova.
Đurđica Vorkapić kao da je svoju novu kolekciju za Hippy Garden namijenila remakeu filma “Ben Hur”. Nazvala ju je “Bezuvjetna ljubav”, a na pistu poslala rimske gladijatorice. Pojedini su joj modeli vrlo glamurozni, posebno su uspjele haljine-toge ukrašene zlatnim lancima, ali gorka protuteža tome su komadi čiji dijelovi izazivaju tek čuđenje i smijeh, poput čudovišnih “dlakavih” epoleta koje izgledaju kao da je netko na nježnom tilu zaboravio uginulu vjevericu.
Velikih problema s kolekcijom ima Arileo, jer ako je i mišljena dobro traljavo je izvedena, s nabiranjem na točno krivim mjestima koje u konačnici karikiraju žensku figuru. A kako je treba istaknuti istančanom gradnjom svakog modela pokazala je gošča iz Slovenije Vesna Mirelj. Njena je kolekcija sva od naizgled nespojivih dimenzija - od komadića koji podjećaju na kupaće kostime, a zapravo su večernje haljine, sve do povlaka i plašteva. Zanimljiva i orginalna modna igra pomalo dramatičnog ili teatralnog konačnog dojma.
Kraj prvog dana Cro-A-Portera pripao je Xenia Designu i kolekciji nazvanoj XXDimension. Modeli za žene koje nose velike brojeve - od 46 naviše - češće su, na žalost, izgledali kao ruganje, a ne kao dobro oblačenje. Pridonio je tome i promašen stjaling koji se nepotrebno bazirao na crvenim čarapama. Šteta jer velike žene i te kako trebaju veliku modu u kojoj mogu sjajno izgledati. Ova XD to nije bila.
@doktorica Cajke su još uvijek nažalost, IN. Koliko god je to apsurdno, nažalost je istinito. Kažem, ljudi to iz nekog neobjašnjivog razloga vole i žele to slušati.