Umrla je Davorka Ručević (54), mlada žena u tragično mladim godinama. Teško da bi to ime domaćoj širokoj publici danas nešto značilo, ali ako kažemo da se radi o Kasandri, zvijezdi crodance scene devedesetih, priča poprima drugačiji tijek. Možda su je mnogi zaboravili, vjerojatno i jesu, ali nije to niti prva, a niti posljednja priča o nekoj domaćoj pop-zvijezdi čijih je 15 minuta slave prošlo ubrzano.
No, bilo je to neko drugačije vrijeme u kojemu su se brojni podžanrovi popularne kulture mlade države pretvorili u zamalo dominantnu verziju domaće zabave i, uz pomoć menadžera poput Zorana Škugora, posvjedočili o promjeni estradnog pogona domaće pop scene. Koliko god se tada, ispravno, činilo da se radilo o potrošnoj vrsti glazbe, neke prednosti osuvremnjivanja domaće estrade danas se čine poput nemoguće misije, znamo li kako je sve na kraju ispalo.
Tada ste mogli slušati narodnjake, ali i Kasandrine hitove poput "Sladoled" - obrade pjesme Prljavog kazališta - "Gdje počinje naš kraj", "Kazna" i "Nisi ti jedini na svijetu". Možda se samo Nives Celzijus - koja se tada prvi put pojavljivala u javnosti kao hostesa na koncertima Fijubriju i Zagreb gori - dok su svi samo "blejili" u nju, a nitko nije znao kako se zove i o komu se radi, mogla mjeriti sa 183 centimetara visokom Kasandrom. I, koliko god to danas zvučalo nevjerojatno, uz pomoć jake medijsko-rokerske mašine Tomice Petrovića i Pavla Podolskog imala jaku prednost i podršku. I dok je Celzijusova do danas ostala stalni i mokri san domaćih promatrača oskudno odjevenih starleta s pop scene, Kasandra se odavno povukla kao pin-up ikona vremena u kojemu se činilo da postajemo moderniji.
Podsjetimo se, čak je i renomirani publicist Darko Hudelist tada bio menadžer pjevačice Ivane Brkić i pokušavao posložiti jaku medijsku pop-priču s pjevačicom koja nikada nije zaživjela kao masovno prihvaćena zvijezda. Čak su se i ET s Vannom natakli na priču o elektronskoj plesnoj glazbi i ostali zabilježeni s hitom "Tek je 12 sati", ali, osim Vanne koja traje do danas i sprema se na koncert u Areni Zagreb, svi ostali su - nestali.
Naravno, ostala je i Severina koja se pretvorila u samostojeći i dohodovan estradni pogon, kao jedna od rijetkih koja je preživjela devedesete i ostala, rekao bi Mišo Kovač, jedina prava zvijezda najmasovnije prihvaćene domaće estrade. No, kako je to izgledalo tada? Čudo jednog hita bile su i Minea, Josipa Pavičić-Yo i Nikita, a čak se i Vlatka Pokos pokušala ugurati na ubrzani crodance vlak. Većinom su završile kao televizijske voditeljice, da bi samo Ivana Banfić, alias I Bee, sa "Šumicom" i pripadajućim hitovima napravila trajniju karijeru.
Ali, ako bismo se trebali podsjetiti kako su izgledale buduće mlade snage domaće estrade, možda je najuputnije pogledati pred par godina objavljene neobjavljene snimke mlade Severine, Ivane Banfić, Mladena Burnaća i Sandija u pjesmi "Oglasi", nastaloj upravo u devedesetima i vremenu spomenute crodance groznice. Ako pogledate, vidjet ćete da su tada bili prirodniji, onakvi kakvi stvarno jesu bili na početcima karijera. Ovo kasnije samo su dotjerane projekcije s foto-šopom, estetskom kirurgijom i mejling listama koje su izmišljene u međuvremenu, čemu je i Kasandra sa svojim temeljito usavršenim i poboljšanim izgledom "iz izloga", kao da je proizvod manufakture Andyja Warhola, dala svoj prilog
Kasandra je kao pjevačica trajala kratko, ali je ostala personifikacijom nekog drugačijeg vremena u kojem se činilo da domaća estrada kreće drugačijim smjerom. Pola naše današnje svakodnevne porcije reality showa svodi se na priče koje su i oni pokušavali pričati tada. No, iz tih legendarnih vremena kad je ugovor za snimanje pjesama dobivao svatko, potječe priča i pitanje na koje nema odgovora, o tome jesu li domaća estrada i crodance trend započeti devedesetih mogli završiti drugačije?
VIDEO Preminula je cro-dance pjevačica Kasandra: "Draga moja mirno mi spavaj"
Tzv. crodance tj. Hrvatska dance glazba nije imala nikakve šanse jer nije imala nikakve veze s onim što se tada i sada radi na zapadu tako da nije moglo ni završiti drugačije kako je. Izrazito nekvaliteni trečerazredni pjesmuljki, kod dance glazbe je bitna sama glazba a tu u nas tada nitko nije pridavo na to ni najmanje pažnje i detalja bitno je bilo da se sklepa nešto nabrzinu i da se to nazove dance glazbom. Igrom slučaja imam Kasandrin jedini album koji je snimila i to je živi užas nažalost.