Njemačka postava Kraftwerk u četvrtak je u punoj manjoj dvorani ljubljanske Hale Tivoli predstavila program “3D” koji će se idućeg ljeta moći gledati i na otvaranju Dimensions Festivala u pulskoj Areni.
Usprkos mećavi, velik broj ljudi došao je i iz Zagreba vidjeti pionire elektronike čiji se utjecaji osjete u suvremenoj glazbi. U dva sata programa i masivnog audiovizualnog scenskog udara Kraftwerka bilo je jasno koliko je “program tvog kompjutera” ušao u svakodnevicu ne samo posredstvom Billa Gatesa i Stevea Jobsa nego i Kraftwerka, a zasigurno bi poduprli i uvođenje informatike kao obaveznog predmeta u hrvatsko osnovno školstvo pa im se mogu pridružiti i Boris Jokić i Blaženka Divjak.
Još praktičnije bilo je provjeriti koliko su odličnih pop-vinjeta i elektroničkih evergrina potpisali tijekom godina, s utjecajima bez kojih bi mnoge karijere bile nezamislive. Koristeći cjelovitu prezentaciju s videomaterijalima – koje je publika gledala s 3D naočalama – kao svojevrsni dnevnik suvremene civilizacije od sedamdesetih naovamo čuli smo dvadesetak programatskih pjesama, od It’s More Fun to Compute, Home Computer i Computer Love, preko The Man Machine, Spacelab, The Model i Radioactivity do Autobahn, Tour De France, Trans Europe Express i drugih.
Predstava Kraftwerka daleko je manje ekscesna od kičastih suvremenih nastupa nakrcanih banalnim videosenzacijama, ali je daleko pročišćenija i ciljano usmjerena ključnim porukama. Bisevima s The Robots i produženom završnicom spojenih Boing Boom Tschak, Techno Pop i Music Non Stop, četvorica za računalnim konzolama na pozornici povezala su smjesu techna, electrofunka i popa u cjelinu koja je oduvijek imala važnu društvenu, a ne samo estetsku ulogu.