Sedma Ultra Europe koja će se održati od 11. do 17. srpnja bit će najveća do sada, tvrdi Joe Bašić, direktor tvrtke MPG Live, ekskluzivnog nositelja licence festivala Ultra Europe za Hrvatsku, koji je Split, Dalmaciju i Hrvatsku ucrtao u koncertnu kartu svijeta.
Split, Brač, Hvar i Vis su pozornice Ultre na kojima će brojni izvođači i ovog ljeta promovirati svoje hitove, a organizatori očekuju i rekordan broj posjetitelja. Bašić se prisjetio 2013. godine i prve Ultre.
-Ultra Europe je velika međunarodna priča, ali ona sama po sebi ne garantira uspjeh. Ovakav uspjeh ne bi mogli ostvariti bez podrške Grada, Županije, Turističkih zajednica, Vlade i Ministarstva turizma. Domaći ljudi su važna komponenta našeg uspjeha – rekao je Bašić. Ove godine očekuju oko 160.000 posjetitelja iz 140 zemalja, a vjeruju i da ćemo prijeći milijun posjetitelja Ultre u Splitu. Glavne zvijezde ovogodišnje Ultre bit će Swedish House Mafiu, bend koji je zadnji službeni nastup imao 2013. godine, na Ultra Music-u u Miamiju. Novost je da će ove godine na Ultri prvi put nastupiti i jedan hrvatski bend, Vatra.
Interes za ovogodišnju Ultru je velik, kaže Bašić, a već sada bilježe porast broja prodanih ulaznica od 25 posto. Otvorene su i registracije za regionalne ulaznice, a oni koji se registriraju mogu kupiti najjeftinije ulaznice po cijeni od 750 kuna za tri dana. U drugom krugu cijena će porasti na 799 kuna.
-Na nedavno održanom 'European cities marketing' kongresu veliki gradovi poput Londona i Pariza su se pitali što to Split ima, a oni nemaju kada je Ultra kod nas ostvarila ovoliki uspjeh i došli smo do zaključka da su to naši ljudi – rekla je Alijana Vukšić, predsjednica TZ Splita.
- Itekako smo svjesni pozitivnih efekata koje Ultra ima na razvoj turizma i našeg grada, ali smo jako dobro svjesni i svih onih negativnih efekata. Zahvaljujući partnerskom odnosu s organizatorima, razgovaramo o svim negativnostima te ih zajedničkim djelovanjem nastojimo svesti na najmanju moguću mjeru. Činjenica je da su naši sugrađani pod pritiskom velikog broja ljudi za vrijeme Ultre, ali i dalje žele Ultru u svom gradu. Također, i spremnost naših komunalnih službi govori zapravo koliko je Splitu važna Ultra, ali o tome svjedoče i značajna financijska sredstva koja izdvajamo iz proračuna, kako za podršku samom Festivalu, tako i za financiranje svioh gradskih komunalnih službi koje vode računa da sve prođe u najboljem redu - kazao je Krstulović Opara.
- Na festivalima se potroši 7 milijardi dolara, svake godine broj festivala koji se organiziraju raste za 30 posto, a na top 5 svjetskih festivala potrošnja iz godine u godinu raste za 17 posto. Prosječni gost Ultre potroši 340 eura dnevno dok je prosječna potrošnja drugih gostiju 80 eura dnevno. To dovoljno govori o tome koliko to ima utjecaj na naš BDP. Od Ultre u proračun direktno odlazi 284 milijuna kuna. U postotcima, 0.08 posto ukupnog hrvatskog BDP-a je od Ultra festivala – predstavio je Tonči Glavina, državni tajnik u Ministartvu turizma, rezultate studije utjecaja Ultra Europe festivala koju je izradio Hrvatski institut za turizam.
Pogledajte video s pressice za medije o Ultri 2019.