U četvrtak 19. rujna u Galeriji Adris u Rovinju, okviru Weekend Media Festivala, otvorena je izložba komunikacijskih projekata Adris grupe, proizašlih iz njihove dvadesetogodišnje suradnje s kreativnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey.
Posjetitelji izložbe imaju priliku ući u Jednu hrvatsku priču o kreativnosti kao nužnom alatu za uspjeh na globalnome tržištu. Izložbu čine dvadeset i četiri svjetski nagrađena projekta za Adris, Maistru, Cromaris, Zakladu Adris i Croatia osiguranje, prema selekciji kustosa i istaknutog teoretičara arhitekture Maroja Mrduljaša, dok je za prostorni koncept i dizajn postava bila zadužena Brigada.
Podsjećajući na nužnost kreativnosti u suvremenom poslovanju, još početkom ove dugogodišnje suradnje, Predrag Grubić je zapisao: „Adris grupa svjesno je izložena riziku kreativnosti. Držimo da prolazi vrijeme tradicionalnih rješenja u gospodarstvu i da, premda presporo, dramatično presporo, i hrvatsko gospodarstvo ide prema kreativnoj ekonomiji u kojoj je dizajn bitan, kadšto i odlučujući, za povećanje konkurentnosti i dodavanje vrijednosti tvrtki na globalnom tržištu. Kako bismo u tom poslu bili što učinkovitiji, moramo, i unatoč riziku, biti otvoreni novim znanjima, inovativnim i kreativnim rješenjima te prihvatiti suradnju poduzetnika i dizajnera“.
Skrećući pozornost na važnost ove izložbe, Grubić drži kako će „izloženi rovinjski fragmenti nedvojbeno pridonijeti rastu kulture dizajna u nas te njegovoj socioekonomskoj i kulturnoj afirmaciji. Zacijelo će, u protimbi s nepodnošljivom estetikom ružnoće, potaknuti tu stalnu energiju vidnosti...“
Izložba je popraćena vrijednim nakladničkim ostvarenjem, trojezičnim katalogom „Jedna hrvatska priča/Una storia Croata/ The One Croatian Story“. U njemu je Maroje Mrduljaš, uz ostalo, zapisao: „Ta „hrvatska priča“ oslobodila je latentnu kreativnu energiju lokalnog konteksta te je internacionalno prepoznata kroz brojne nagrade, publikacije, uvrštenja u izložbe i kolekcije. Globalni uspjeh tih radova potpomognut je njihovom autentičnošću i činjenicom da bi oni teško mogli nastati negdje drugdje. Kolektivni napor koji su u te radove uložili i agencija Bruketa&Žinić(&Grey) i Adris grupa, s brojnim uključenim autorima, povratno se ugrađuje u korporativnu kulturu tvrtke. (…) Kada govorimo o doprinosu Adris grupe i studija Bruketa&Žinić(&Grey) javnoj domeni, svakako treba istaknuti “produženu slobodu” dizajnerske scene te doprinose vizualnoj kulturi, ali za suvremeni hrvatski kontekst još je važnija upotreba korporacijskih kanala za komuniciranje temeljnih društvenih vrijednosti u vremenima u kojima one sve više bivaju dovedene u pitanje“.
Prilikom otvorenja izložbe Davor Bruketa je istaknuo „Suradnja s Adrisom dala nam je priliku da pokažemo što kreativna industrija može učiniti za hrvatsko gospodarstvo i kulturu“, a Nikola Žinić dodao „Zahvaljujući ovim projektima imali smo priliku surađivati s nekima od najtalentiranijih ljudi u našoj struci i postići vidljivost izvan granica Hrvatske.“
Izložbu je moguće pogledati tijekom trajanja Weekend Media Festivala (15—21h) pa sve do 20. listopada (18-22h), a ulaz je slobodan.