Uzmemo li u obzir da se film “Sam u kući”, čiji je prvi nastavak snimljen 1990. godine, na našoj televiziji počeo emitirati oko 1995., gledatelj kojemu je otprilike 25 godina vidio ga je sigurno već 17 puta.
Moraju svi biti zadovoljni
Da se to dogodi i 18. ili n-ti put, ove se godine pobrinula RTL Televizija na kojoj, uz brojne ostale reprize poput “Preživjeti Božić”, “Kolo sreće”, ... opet gledamo sva četiri nastavka kultnog blagdanskog filma.
– Prošlih smo mjeseci primili brojne upite gledatelja o ponovnom prikazivanju svih četiriju nastavaka filma “Sam u kući”. Da ga gledatelji zbilja vole, govore i brojke. Prvi dio filma prošle subote gledalo je 712.000 ljudi što ga čini najgledanijim formatom tog dana emitiranog na svim nacionalnim televizijama. Drugi dio filma gledalo je 580.000, a treći dio 593.000 gledatelja – kažu s RTL-a.
Uz tri filmske premijere koje su u svojem programu osigurali za blagdane i Nova TV reprizira filmove, a o kriteriju izbora kažu:
– Uz premijere i specijalne emisije, u program su uvršteni i blagdanski filmovi poput “Božića vragolastog Denisa”, “Najluđi Božić” i “Jack Frost” jer smatramo da su to filmovi koji tematikom uvijek iznova okupljaju cijele obitelji pred ekranom.
Sličnim se u kreiranju programa vodi i HTV.
– Nastojimo zadovoljiti sve generacije i pritom emitirati što kvalitetnije filmove u sklopu svojih financijskih mogućnosti – kaže v.d. glavnog urednika Dean Šoša.
Na njihovu se programu osim respektabilnih premijera repriziraju brojni filmova kao što su “Daj mi sebe”, “Tri amigosa”, “Divan život”, “Čudo u 34. ulici”... Reprize filmova nisu oblik uštede televizijskih kuća jer one nisu besplatne.
Svaki film koji se emitira mora se kupiti, a uobičajeno je da se filmski paketi kupuju na dvije godine i dva prava emitiranja. No postoji i kupnja na četiri godine što ovisi o filmskom studiju.
Filmski studio drži cijenu
Ne mora se uvijek kupiti cijeli paket filmova, nego se može dokupiti pravo na jedno ili dva ponovna emitiranja za neki određeni film. Dakle, to što smo neki film iz 1980. već gledali na televiziji 1990., ne znači ništa jer se za njegovo ponovno emitiranje opet mora otkupiti licencija. Primjerice, za cijenu jednog blockbustera može se kupiti 40-ak klasika.
Kako doznajemo, gornja granica do koje se na HTV-u kupuju blockbusteri otprilike je 10.000 dolara, a srednja cijena licencija za filmove koje uglavnom gledamo na njihovu programu je oko 2000 dolara po filmu.
nemate vi pojma ....radio televizija srbije reprizira reprizu reprize i još se hvale time.....rekornom gledanošću mi bi radije gledali i htv od rts-a